Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

En liten påminnelse tagen från SK's Eurobonus-sidor.

1700315208211.png
 

Jonas C

Medlem
Den största nackdelen som jag ser är fb dynamiska prissättning på bonusresor.
Vill nog påstå att det är mer av en nackdel på resor med SkyTeam partners än Air France - KLM:s egna flygningar. Det brukar vara relativt enkelt att hitta bonusresor i business class för lägstapriserna på 50K till USA och 70K till Afrika/Asien. Däremot kan prissättningen på partners vara rent utsagd absurd.
 
Man undrar ju hur det skall uppfylla det löftet. Men, som sagt, om de ger ett sådant kort inom SkyTeam och innehavaren inte flyger, så kostar det dem nästan ingenting. Det man är ute efter är ju lounger och FastTrack. De förstnämnda har ju SkyTeam inte mycket av.
 

Hachans

Medlem
Man undrar ju hur det skall uppfylla det löftet. Men, som sagt, om de ger ett sådant kort inom SkyTeam och innehavaren inte flyger, så kostar det dem nästan ingenting. Det man är ute efter är ju lounger och FastTrack. De förstnämnda har ju SkyTeam inte mycket av.

Det är enkelt. Så länge EuroBonus existerar är det inga problem.

Efter det finns absolut inga garantier.
 
Man undrar ju hur det skall uppfylla det löftet. Men, som sagt, om de ger ett sådant kort inom SkyTeam och innehavaren inte flyger, så kostar det dem nästan ingenting. Det man är ute efter är ju lounger och FastTrack. De förstnämnda har ju SkyTeam inte mycket av.
Som FBG när jag åkt med AF/KLM har jag haft fasttrack (Skypriority) och lounge (kontrakts) på alla flygplatser. Star Alliance har inte Goldtrack överallt och när jag som EBG flyger med SAS har jag bara lounge om det finns en *A-bolagslounge. Det är alltså mer upp till varje flygbolag hur dom vill göra. Hoppas att AFKLM förändrar SAS till det bättre på den här punkten.
 
Toppen