Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Hachans

Medlem
Det var dystra känslor nu när man kunde söka på FlyingBlue-biljetter på AwardFares..

Man blir ju inte glad över prisnivån på bonusbiljetterna till många ställen. Alla sökningar jag har gjort hittills har förvisso tillgång (typ SEZ, MRU, SJO, MIA, BKK, HND) men poängpriset är ju x3-x5!

Man får väl satsa på EuroJackpot om man ska flyga Biz i framtiden ser det ut som!

Flying Blue har samma grej som sas att kunna köpa vanliga biljetter med poäng. Det är dem du ser. Men det blir dyrt.
 
Sitter och planerar bokningar för perioden efter övergången. Finns det någon information kring vilka bokningsklasser inom Sky Team som ger vilka poäng hos SAS?
 

SimonXYZ

Medlem
Sitter och planerar bokningar för perioden efter övergången. Finns det någon information kring vilka bokningsklasser inom Sky Team som ger vilka poäng hos SAS?
Kolla wheretocredit så kan du få en fingervisning baserad på vad det ger hos andra SkyTeam-bolag.

Det jag har noterat är att det är jäkligt dyrt att boka något med SkyTeam jämfört med Star-Allliance, i alla fall på de destinationer jag har sökt på.

För min del har det resulterat i ovanligt många SAS-bokningar. Det blev en bokning till BKK i business så sent som igår.
 
Nice. Tack. Jo jag noterar samma gällande priser och byte av flygplats i Paris om det ska vara de lägre priserna

Lyckas inte heller se boknings klasser via KLM/Air France vid bokning av resa... Någon som har erfarenhet eller är jag blind?
 

Fredrik

Medlem
Nice. Tack. Jo jag noterar samma gällande priser och byte av flygplats i Paris om det ska vara de lägre priserna

Lyckas inte heller se boknings klasser via KLM/Air France vid bokning av resa... Någon som har erfarenhet eller är jag blind?
Har inte sett dem heller men kan väl säga att jag inte letat.
I Flying Blue spelar det ingen roll eftersom status räknas utifrån XP som är per segment och bonuspoäng räknas enligt pengar in ger poäng ut.

Det finns därmed inga genvägar om man vill få mer poäng.
 

char

Medlem
Någon som har en kvalificerad gissning på när vi kan börja boka KLM/AF awards med eurobonus? Först efter 1/9?
 

guwonder

Medlem
Någon som har en kvalificerad gissning på när vi kan börja boka KLM/AF awards med eurobonus? Först efter 1/9?
Det kan bli tidigare om Air France-KLM vill det. Annars blir det 1 september (eller något datum efter 1 september då de båda får sitt kontrakt och tekniska länkar färdiga).
 
Toppen