Det är ju nattflyg ARN-HKG
Flygningar från Stockholm avgår runt kl. 14-15 då är det inte direkt något läge att lägga sig bums.Vad är det som är konstigt med att det är nattflyg till HK? Flygen hem från USA har ju sammaproblem. Man somnar vid 23 lokal tid, sover 1,5 timma och sen är man framme
De her flytider virker ikke gennemtænkte, hvorfor spilde en ½ arbejdsdag for at flyve til HKG og så et dags fly hjem fra Asien? prøv, at nå til HKG fra ZhuHai eller Shenzhen for et fly klokken 09:05? eller fra Hong kong selv, og så tage en ekstra overnatning, alle andre LH/LX/TK flyver midnat og lander tidlig morgen i Europa, det er an ommer SAS.. - ikke forretningsvenlige afgangstider :-(
Problemet är att det blir lång parkeringstid i Hong Kong.De her flytider virker ikke gennemtænkte, hvorfor spilde en ½ arbejdsdag for at flyve til HKG og så et dags fly hjem fra Asien? prøv, at nå til HKG fra ZhuHai eller Shenzhen for et fly klokken 09:05? eller fra Hong kong selv, og så tage en ekstra overnatning, alle andre LH/LX/TK flyver midnat og lander tidlig morgen i Europa, det er an ommer SAS.. - ikke forretningsvenlige afgangstider :-(
Problemet är att det blir lång parkeringstid i Hong Kong.
Lufthansa/SWISS/Turkish Airlines landar till Hong Kong mellan kl. 16 - 18 Hong Kong tid och avgår därifrån runt midnatt.
Med tanke på att mindre antal widebodies som SAS har än de ovannämnda flygbolagen, blir det mycket kostsamt att ha planet parkerad i Hong Kong 6 - 8 timmar.
Ser att de varannan dag kör med A330 och varannan med A340
Ja, det är intressant. Roligt att se A340n tillbaka på Arlanda igen, men det betyder att det måste komma en rutt till från Arlanda som den kan alternera på eller att man på något sätt slingar in den på någon av USA-rutterna där den går från CPH och sen till Arlanda.