Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Undrar om det kommer någon mer LH med SAS från ARN? Tidtabellen gör att det måste vara två flygplan på rutten och att låta en maskin stå på backen under 24 timmar är ju dålig ekonomi... Kanske någon linje till USAs östkust eller vad tror ni?

Undrar om det kommer någon mer LH med SAS från ARN? Tidtabellen gör att det måste vara två flygplan på rutten och att låta en maskin stå på backen under 24 timmar är ju dålig ekonomi... Kanske någon linje till USAs östkust eller vad tror ni?
Ser att de varannan dag kör med A330 och varannan med A340

Men flygtiderna är ju helt kassa - argh!!! Riktigt glad över direktflyg, men kommer bara ta detta i Economy, då jag inte ser poängen med Business när man ändå inte ska sova..

Men flygtiderna är ju helt kassa - argh!!! Riktigt glad över direktflyg, men kommer bara ta detta i Economy, då jag inte ser poängen med Business när man ändå inte ska sova..
Det är ju nattflyg ARN-HKG :)

Ser att de varannan dag kör med A330 och varannan med A340
Det är inte flygplanstypen som jag är ute efter utan hur SAS tänker. Förstår inte riktigt hur dom skall få ekonomi i detta? Vid Ankomst till Arlanda är det ju bara 25 min kvar till avgången mot Hong Kong och det hinns ju liksom inte med. Så klart att det behövs två plan men vad gör den maskin som skall vänta i ett dygn på nästa tur till HKG? Kanske flytta fram avgången till Chicago från fm till sen em för den hinner ju tillbaka i god tid till dagen efter!

Det är inte flygplanstypen som jag är ute efter utan hur SAS tänker. Förstår inte riktigt hur dom skall få ekonomi i detta? Vid Ankomst till Arlanda är det ju bara 25 min kvar till Avg tillgång Kong och det hinns ju liksom inte med. Så klart att det behövs två plan men vad gör den maskin som skall vänta i ett dygn på nästa tur till HKG? Kanske flytta fram avgången till Chicago från fm till sen em för den hinner ju tillbaka i god tid till dagen efter!

Så du vil heller ha en Norwegian-style hvor én forsinkelse ødelegger trafikken i dagesvis? ;) :p Nå har SAS reservefly i de fleste tilfeller (+ ombooking til partnere i supertilfelle) - men som passasjer er vel ikke nødvendigvis flåteutnyttelsen noe du hverken trenger å bekymre deg over eller tenke negativt om. Se på det som en SAS-fordel :)

Så du vil heller ha en Norwegian-style hvor én forsinkelse ødelegger trafikken i dagesvis? ;) :p Nå har SAS reservefly i de fleste tilfeller (+ ombooking til partnere i supertilfelle) - men som passasjer er vel ikke nødvendigvis flåteutnyttelsen noe du hverken trenger å bekymre deg over eller tenke negativt om. Se på det som en SAS-fordel :)
Det finns ju något mitt emellan också. DYstyle är ju inget som jag eftersträvar och ingen annan heller här på forumet skulle jag tro

Toppen