Senaste nytt

Vad gör ni i luften?

Försöker sova så mycket jag kan då det normalt är en bristvara i mitt liv.
Jag är inte som de flesta här som älskar att flyga så vill bara att flygningen ska passera så fort som möjligt då jag blir extremt uttråkad.
När jag åkte till Auckland vid jul och nyår så sov jag ca 14 timmar på nervägen och 15 på hemvägen vilket jag inte fattar med hur jag lyckades med.
Dessutom lyckades jag sova 4 av 6 timmar på flyget till Stockholm :)

Om jag reser ensam:

Short-haul: Inget annat än jobb. Laptop går på så snabbt den går att använda och stängs när det är dags att landa. Jag lyssnar även på musik eller bara har hörlurar (Bose QC35) på utan musik när jag jobbar.

Long-haul: Om det är nattflyg, äter jag snabbt något (om jag inte är väldigt trött) och sedan sover tills man landar. Om det inte är nattflyg, jobbar jag igen, men kan även titta på någon film eller TV-serie. Det bästa är om live-TV är tillgänglig och live-sport visas (t.ex. fotboll, NHL eller NFL), då blir det inget jobb. Oftast sover jag också ett par timmar efter jag har ätit.

På korta trista intra-Europa flygningar blir det Netflix.

På långflygningar i F och C har jag party med mig själv: Spotify och stora mängder champagne. Jag gör egentligen ingenting, bara tittar ut genom fönstret och mår allmänt bra. Kanske bläddrar i inflight tidningen lite. Om jag får nog på slutet av flygningen kan det bli lite TV-serier på IFE, något lättsmält som The Office eller Family Guy. Filmer njuter jag hellre av på bio eller hemma.

Långa flygningar i Business är det ju inget problem, då kan man äta, dricka, kolla film, sova, kanske fota, störa stolsgrannen osv.

Men kortare, som min vanligaste ARN-UME, gör jag alltid samma sak: Går igenom bilder i mobilerna, raderar.

Toppen