Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Jag fullkomligen AVSKYR när personalen i frukostmatsalen tar disken innan jag är klar.
En del tar nästan besticken ur händerna på en.

Lämnar man bordet för att hämta mer, plockar dom ju bort även om man har lämnat halvfulla glas eller liknande, vilket får till följd att andra gäster tror är det är ledigt och tar platsen.
Irriterande!!!

+1 på den. Helt obegripligt att detta får förekomma. Det enda rationella skäl jag kan komma på är för att de vill att man ska gå. Känns ju sådär.

Jag fullkomligen AVSKYR när personalen i frukostmatsalen tar disken innan jag är klar.

Lämnar man bordet för att hämta mer, plockar dom ju bort även om man har lämnat halvfulla glas eller liknande, vilket får till följd att andra gäster tror är det är ledigt och tar platsen.
Irriterande!!!

Det här har jag funderat på, finns det någon ”regel”? Alltså något som hotellpersonal över hela världen känner till (hör själv hur dumt det låter)? Typ om jag lägger servetter på stolen så betyder det att jag kommer tillbaka...

Det här har jag funderat på, finns det någon ”regel”? Alltså något som hotellpersonal över hela världen känner till (hör själv hur dumt det låter)? Typ om jag lägger servetter på stolen så betyder det att jag kommer tillbaka...

Jag hänger alltid min tröja på stolen, då får halvfärdiga saker stå kvar på bordet.

I förra veckan var det en dam vid bordet jämte mitt som hade lämnat sitt nyckelkort på bordet som paxning, hon kom springandes i halv panik från andra sidan restaurangen när hon såg att de röjde av hennes bord... ”MY KEY IS THERE, MY KEY IS THERE!!” :)

Irriterande!!!
Det där är faktiskt ett riktigt irriterande problem. Man måste alltid trixa för att de inte ska norpa allt från bordet, i tron att man är färdig, när man gått för att hämta mer. Vet i tusan hur man ska bära sig åt egentligen. Vanligen måste man lämna en betydande mängd av något kvar för att de ska förstå att man kommer tillbaka. Typ en full kopp kaffe.

Ser framför mig hur man, likt i en kvinnlig självförsvarskurs, sträcker ut armen med handflatan mot diskplockaren och skriker ”NEJ!”. ;)

Ett problem om man bara har en tröja på sig i matsalen. Bar överkropp uppskattas inte alltid. ;)
...det är därför man alltid tar med sig en tröja till matsalen. I vissa kalla länder är det rätt svalt där, så den kan behövas. I vissa varma länder kör de AC:n så hårt att man behöver en tröja för att stå ut.

Ifølge min opdragelse er man ikke færdig hvis gaffel og kniv er anbragt i hver sin side af tallerkenen med håndtagene pegende tilbage let spredt udover siderne som i en stilling som viserne på et ur kl. 8:20

Ifølge Emma Gad om bordskik: Man skal aldrig lade Kniv og Gaffel blive liggende på Tallerknen, når man ønsker af en Ret anden Gang.

Mere om gode manerer ved bordet: Ved Bordet – Emma Gad

Jeg citerer lige en perle mere: Man skal aldrig tabe Kniv eller Gaffel; skulle man imidlertid uforvarende komme til det, så skal man ikke lade sig bringe i Forlegenhed for det. Man beder bare ganske rolig et opvartende Væsen om et nyt Værktøj og lader, som om intet var hændet. Man skal ikke bekymre sig om Uheld eller Fejltagelser af nogensomhelst Slags, men med filosofisk Ligegyldighed lade alle Hændelser af den Art passere uden Bemærkninger.

Last edited:
Det hände idag när jag var och hämtade kaffe 2 ggr att de tog mina grejer.
Faktiskt en sak som kan vara lite jobbig....
Brukar som sagt försöka vara positiv, men på sistonde blir jag mer och mer störd av dålig service och brister.
Bor man mer på hotell än hemma vissa månader så kanske man blir litter bitter tillslut :p

Irriterande!!!

Toppen