För två veckor sedan bodde jag på Radison Arlandia för charterflight som avgår tidigt och har väckarklockan på 04.30. Går till sängs kl21 och vaknar 22 av att någon öppnar dörren så häftigt att säkerhetskedjan lossnar från dörren. Dörren stängs sedan och personen försvinner.
Går ner till receptionen och får höra att det var någon ur personalen som öppnat för att lämna välkomstgåva som missats vid incheckning. Dom skäms och ber om ursäkt, och jag går upp på rummet utan att kunna somna om på ett par timmar. Vid utcheckning krediteras min betalning för rummet då personalen skäms och säger att det inte är försvarbart det som hänt. Så långt allt väl, det som gör mig sur är att frontmanagaren eller vad han kallas inte svarar på mitt email där jag frågat om deras rutiner och vad som gått fel.
I helgen bodde jag på Doubletree Islington och väcktes av att tre kvinnor kom in i rummet kl 01. Gick ner till reception och fick omkodade nycklar. Morgonen därpå pratade jag med frontmanageren som sa att dom tre kvinnorna blev flyttade från mitt rum till ett annat, men behållit en nyckel som ej blivit omkodad. Dom var rätt berusade och gick till fel rum.
Hon ursäktade sig och allvaret i detta misstag märktes, då hon erbjöd middag i restaurangen, 50k hhonors poäng och 15 GBP drinkvoucher utan att jag bett om något. Blev en bra helg i London och hotellet var bra med trevlig och snabb personal, framförallt vid frukosten.
Hoppas undvika besökare på nästa hotellövernattning.