Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Jag finner att de flesta hotellrum är alldeles för kalla för min smak och känner mig oftast nödgad att efterfråga en värmare som tas in på rummet, tråkigt nog så krockar ju den då oftast med hotellets centralt inställda temperatur på ACn och det blir inte bra alls.

Så möjligheten att själv kunna ställa in temperaturen i rummet är något som är viktigast för mig, må så vara möjligheten att vrida på det vattenburna elementet eller ställa in ACn på önskad nivå.

Kan bli lite kvinnligt här men jag har aldrig fattat varför de flesta hotellrum bara har en sanitetspåse. Behöver man den så behöver man väl ofta flera på ett dygn? Jag vet inte hur de tänker.

Det kanske nämns ovan. Men jag kan inte se vitsen med badkar i stället för enbart duschkabin när badkaret är på sin höjd 150cm. Visst är det ett fullångt badkar som man kan faktiskt kan bada i så finns det väl en vits. Men ett badkar som är kanske 140-150 cm långt är det väldigt få som kan ta ett riktigt bad i. Ersätt dem med enbart dusch!

Jag besväras över att vissa hotel tar en ganska saftig avgiften för rumservice och dem hutlösa priserna för minibaren och dess tilltugg.

Det kanske nämns ovan. Men jag kan inte se vitsen med badkar i stället för enbart duschkabin när badkaret är på sin höjd 150cm. Visst är det ett fullångt badkar som man kan faktiskt kan bada i så finns det väl en vits. Men ett badkar som är kanske 140-150 cm långt är det väldigt få som kan ta ett riktigt bad i. Ersätt dem med enbart dusch!
En japan håller inte med dig. ;)

Japanskt "Unit bath". Det är ca en meter bred och lång.
belmont-hotel-tokyo_-18-jpg.19169

Är inte de japanska badkaren lite av en sittbrunn? Kommer jag till Japan igen lovar jag att låta bli att klaga just på badkaret, men i Europa förbehåller jag mig den rätten :)

Toppen