Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Tips om man har en stolsryckare bakom sig: håll in knappen för att luta ditt säte när passageraren i fråga är på väg i/ur sin stol. Brukar generera viss förvåning, ett välförtjänt dunsljud och kanske en insikt om det egna beteendet (prövade senast i förrgår).
Gör ständigt detta sedan några år tillbaks. Mest som nöje för någon ändring av folks beteende kommer man ju aldrig uppnå. Bäst resultat uppnås på longhaul då stolen ger efter mer. Nån med jävligt risig rygg kan mycket väl få ett litet "ryggskott" av den oväntade rörelse som skapas. Circle of life...

Vad gäller beteende på flygplatsen så är det främst vid bagagebanden jag har en tendens att blir irriterad. Detta när folk väljer att ställa sig så tätt inpå banden det bara går (och därtill även parkera vagnar, mindre väskor och barn) vilket gör det svårt att identifiera väskorna på bandet (och även hämta bagaget utan att svinga det över någon annan). Då jag personligen har svårt för att trängas brukar detta vanligtvis lösas genom att jag antingen får ställa mig vid bagagebandets slut eller sätter mig en bit bort för att invänta att folk börjar försvinna.

Gör ständigt detta sedan några år tillbaks. Mest som nöje för någon ändring av folks beteende kommer man ju aldrig uppnå. Bäst resultat uppnås på longhaul då stolen ger efter mer. Nån med jävligt risig rygg kan mycket väl få ett litet "ryggskott" av den oväntade rörelse som skapas. Circle of life...
Brukar du säga till och inte få någon respons och då gör du som du beskriver eller är du bara elak och gör det oavsett?

Som jag har skrivit innan så tror jag att alla hade haft det bättre om vi kommunicerade mera.

Jag hade en intressant upplevelse idag på flyget hem till Köpenhamn.

Sist ombord av alla kommer en kvinna. Hon släpar på sju påsar och en väska med en katt i och tränger sig ned på andra sidan gången från där jag sitter. Givetvis stöter hon till allt och alla på vägen in i planet. När hon sätter sig ned drar hon våldsamt i stolen framför. Påsarna låter hon stå kvar i gången varpå flygvärdinnan säger att påsarna måste hon själv lyfta upp på hyllan. Kvinnan sitter dock kvar och kräver att flygvärdinnan ska göra det. Så blir det också. Under taxning mot take-off ringer hon samtal på sin mobil trots att flygvärdinnan sagt åt henne på skarpen ett par gånger. Redan vid inflygningen till Kastrup ringer hon igen. Kvinnan försöker inleda en konversation med en annan stackars kvinna som sitter vid fönstret. Denna kvinna har inget som helst intresse av att diskutera med denna galning varpå kattkvinnan ilsknar till rejält. Direkt efter att skylten med säkerhetsbälten släckts tar sig kvinnan upp ur stolen (återigen genom att rycka våldsamt i stolen framför) och springer fram till flygvärdinnorna i förhoppning om att få byta plats. Det fick hon inte så hon lunkar tillbaka. Vid beställning av dricka tar hon in två flaskor vin, en Carlsberg, nötter och fresh bite. En flaska försvinner ned i hennes lilla handväska. Ölet hinner hon inte dricka upp. Under tiden har hon också hunnit fälla sätet till max, dra ned bordsbrickan i mittensätet och snacka högljutt om hur otrevlig kvinnan vid fönstret är. Vid gate ställer kattkvinnan till med en scen då hon upplyser alla om hur mkt hon avskyr svenska, oförskämda kvinnor.

Allt detta på en timme. Där har vi nog en prototyp på hur man inte beter sig ombord.

Säker på att du var på flyget ?
Tycker du beskriver stämningen på morgonavgångarna, Sundsbussarna. Pensionärer på väg till Calles i Puttgarten som under överfarten absolut skall hinna med 2 x tillbud på Hof och gammeldansk :D

• Gilla
Reactions: WTP
Det är sällan jag blir irriterad på flyg men denna gång höll jag på att få ett spel. Skulle hem från Seoul med SAS från Beijing där första flighten var med Air China.
Alla människor som skulle hem från Seoul hade så mycket Taxfree att dom inte fick plats med allt på sin egen hylla. Alla grejor fick placeras ut runt om i flygplanet hej vilt. Alla oanvända säten användes som stuvutrymmen. Dom frågade till och med om utrymmet framför min stol skulle kunna användas för att placera andras grejor. Planet blev nästan en timme försenat!!

Sen när alla skulle av skulle allas grejor samlas ihop så det var som ett extrem hönsgård!! Tog 20 minuter att komma av!

Höll på att missa min connection!

Det är sällan jag blir irriterad på flyg men denna gång höll jag på att få ett spel. Skulle hem från Seoul med SAS från Beijing där första flighten var med Air China.
Alla människor som skulle hem från Seoul hade så mycket Taxfree att dom inte fick plats med allt på sin egen hylla. Alla grejor fick placeras ut runt om i flygplanet hej vilt. Alla oanvända säten användes som stuvutrymmen. Dom frågade till och med om utrymmet framför min stol skulle kunna användas för att placera andras grejor. Planet blev nästan en timme försenat!!

Sen när alla skulle av skulle allas grejor samlas ihop så det var som ett extrem hönsgård!! Tog 20 minuter att komma av!

Höll på att missa min connection!

Låter galet ! Är det extrem billig taxfree i Seoul eller ?

Jag vet inte men åker man till Myeongdong i Seoul så skulle jag säga att större delen av all shoppare är Japaner och Kineser. Många åker till Seoul bara för att shoppa. Så jag antar att dom har ett ekonomiskt incitament för detta. Men jämfört med Sverige så är det inte direkt billigt.

Handlar främst om två saker; utbud och -- för kineser -- en garanti att varorna är äkta (e.g. riskokaren är verkligen Made in Korea och inte en kinesisk kopia, likaså med kosmetika). Flertalet vänner här säger halvt på skämt(?) att Myeongdong inte är en del av Korea längre, utan en kinesisk shoppinggata.

Att flyga kinesiska bolag mellan Korea/Japan och Kina är verkligen en prövning av tålamodet numera…

Toppen