Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

[QUOTE="
Personligen gillar jag inte oreda, så jag kan bli duktigt irriterad i länder där kö betyder "alla på en gång, jag först dock". :)

Aha det Italienska kö-systemet, upplevde det här om dan när vi flög CPH MXP. Där var det alla på en gång i en stor klump.[/QUOTE]

Äh! Det Italienska kösystemet är ju rena rama Tysk uberordnung i jmf med Kinesik kökultur :)

Var det jobbigt innan att få av honom från mig så var det överdjävligt att få upp honom från den andra positionen.
Allt slutade dock lyckligt till slut och min slutkläm med att "Nej! Vi körde vaselin fritt" fick t.o.m den snorkiga damen raden bakom att dra lite på smilbanden.

Haha, helt fantastisk historia. :)

Denna veckan insåg jag att det man troligen kan störa sig mest på är mig... Har varit en ûberjäklig vecka med lite för mycket att hålla i huvudet. Många flygningar i Sverige och Norge denna veckan också så för att underlätta för mig på tisdagens flygningar så bokade jag 2F på samtliga avgångar. Första två planen var 737-600 v2 och tredje flygningen på sen eftermiddag var 737-600 v1 varpå jag frågar den stackars damen på 3F om hon inte sitter på min plats. När hon svarar nej så insisterar jag på att jag har 2F varpå hon säger att jag då inte borde försöka sätta mig på 3F...

@Monkey_Class du måste börja skriva reserapporter. Tror nog att vi är många som skulle uppskatta det!

Tackar. Nu blir jag lite rörd :) Skall försöka att plita ned kommande "inre resan" till mexico med 3 byten :)

Nörd som jag är så brukar jag "döda tiden" på mina resor och hotellrumsnätter (då jag är en stor pojk nu och har slutat upp med att ränna runt på diverse obskyra platser :)) med att plita på filmmanus (har 3 st på "G" som snart är klara)

Ja jävlars. Har man inte provat Kina inrikes med både flyg och tåg, då har man inte upplevt det äkta köhelvetet.

Lite OT men när vi ändå är inne på Kina måste man ju nämna den Kinesiska hiss-kulturen. Ni som åkt hiss på ett större hotell eller varuhus i Kina vet vad jag menar med "alla på en gång som skall in och ut ut hissen" Samt att det alltid måste vara minst en Kines som sköter dörröppning/stängning. ;)

Lite OT men när vi ändå är inne på Kina måste man ju nämna den Kinesiska hiss-kulturen. Ni som åkt hiss på ett större hotell eller varuhus i Kina vet vad jag menar med "alla på en gång som skall in och ut ut hissen" Samt att det alltid måste vara minst en Kines som sköter dörröppning/stängning. ;)

Eller att alla måste trycka på våningen de skall till trots de redan är tryckt. På en del hissar avaktiverar man valet om trycker en gång till vilket skapar panik hos en del.
Tydligen är det också socialt accepterat att stirra och lukta på oss européer om man står nära oss i en hiss.

Toppen