Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Intressant att du hugger så mycket på barn - och framförallt att du inte tror det finns barn som är vana resenärer.

Min dotter hade på 6 månadersdagen redan flygit över 15000 miles i premiumkabin. :cool:

Varför skulle jag ge mitt barn sämre komfort än mig själv? Det är mycket enklare att leka och bli underhållen som barn i en fullflat 180 business-stol än i en monkey-dito.

Vid ett tillfälle ombord på Swiss i C så behövdes blöjan bytas precis när kaptenen av nån anledning satte på seatbelt sign. Således kunde vi inte gå och byta blöjan = ledsen bebis = gråt. Efter ett tag så börjar en jänkare på nån rad bakom stånka och stöna om det "sköna och sövande ljudet" etc. Nån minut senare så kan vi byta blöja och saken är ur världen. DÅ hörs plötsligt någon som fyllesnarkar det jävligaste jag hört i hela mitt liv. Det vibrerar i inredningen på den stackars A333in när jänkaren sågar sina timmerstockar. Till slut kommer hans fru fram och ber om ursäkt för både hans snarkande och beteende till oss med INF.

Min poäng är att mest irriterande är folk som inte fattar att barn är barn - men att vuxna faktiskt har ett val/medvetenhet att kontrollera sitt beteende.

Alla har en gång varit barn själva. Kan ju vara värt att tänka på.

Intressant att få ett så gammalt inlägg citerat...

Hittade dock inte någonting om att jag ska ha sagt att det inte finns barn som är vana resenärer?

Att du framhäver att ditt barn vid 6månaders ålder minsann var en van resenär för att sedan säga att det som irriterar dig mest är folk som inte fattar att barn är barn, får jag inte riktigt att gå ihop. Ska vi tolka det som att du anser att en bäbis på 6mån på något sätt uppvisar ett mer moget beteende för att hon är en van resenär? Samtidigt som du anser att övriga resenärer glatt får finna sig i att bli störda (dvs. oss som blir störda utav barns skrik, spring, sparkar i stolen, osv osv) för att "barn är barn"?

Och om "barn är barn" rättfärdigar allt barn gör som folk kan störa sig på, på vilket sätt anser du då att vuxna som snarkar när de sover ska kunna kontrollera sitt "störande beteende"? Jag vet inte något sätt jag kan kontrollera de ljud jag avger när jag sover, men tips mottages tacksamt då jag både snarkar och ibland pratar i sömnen :)
 

Jakob K

Medlem
Jag vet inte något sätt jag kan kontrollera de ljud jag avger när jag sover, men tips mottages tacksamt då jag både snarkar och ibland pratar i sömnen :)

Ett barn i vaket tillstånd är ju ganska likt en vuxen som är berusad/sover mer eller mindre. Impusivt, ingen koll på sociala normer etc etc. Precis lika svårkontrollerat. Men även här mottags tips så klart gärna :D

Men att förvisa alla barn till economy förstår jag inte. Där stör man ju ännu fler isåfall. First class får det bli! :cool:
 
K

KavlingeDude

Guest
Shiiit! Den här tråden är ju en guldgruva när man letar nomineringar till Darwin Awards.

Tack!
 
K

KavlingeDude

Guest
Jag tror detta måste vara den diskussion som skapar största rubriker i ressammanhäng. Barn eller inte :) Som en barnlös 41 åring, har jag inga problem med barn på resor. Jag har ett problem med deras föräldrar i vissa avseende som inte tar ett ansvar för sina barn. Det är i mina ögon aldrig barnens fel, det är vuxna förälder som gör "fel". Sen förstår jag att i vissa avseende funkar ingenting med dessa stackars små...

Å andra sidan räcker det med ett par resor med Bebisbussen från PEK på fredagar så har man skaffat sig tolerans för evigt.
 
Eftersom det är måndag så får man gnälla :)

- Folk som har med sig halva bohaget när de ska checka in eller göra sin deklarering för föregående år med agenten. Förstår verkligen inte hur svårt det kan vara att lämna iväg en eller två väskor och visa sitt pass?

- Folk som inte fattar att allt ska röntgas, ja det betyder även livrem, jacka och handväska.

- Folk som börjar köa 30 minuter innan boarding och sedan inse att de står iväg när de börjar boarda bakre delen av planet först. Ni har fått sittplatser, att börja köa långt innan betyder inte att ni får en bättre plats eller att ni kommer iväg fortare till destinationen.

- Folk som tvunget ska upp varenda grej upp i baggagehyllan, och tar tid på sig att se till att allt verkligen hamnar där samtidigt som de blockerar hela gången.

- Folk som sitter på mittplatsen fyller ut armbågarna så långt det går åt båda sidorna så att vi som sitter bredvid börjar känna oss obekväma.

- Folk som tvunget ska gå på toaletten 30 sekunder innan vi ska gå ner för landning. Ni har haft hela resan på er att gå, klarar ni inte att hålla er i 20 minuter så har ni problem.

- Folk som kastar sig ut i mittgången så fort vi landat och ska börja fippla med sitt baggage. Nej, ni kommer inte av fortare för det.
 

agehall

Medlem
Håller med om allt utom det sista då jag till hör de som är halvvägs ute så fort man får resa sig. Om man sitter i economy och har koll på sina saker kan man ta sig genom hela C-kabinen på EU-flighter innan någon annan hinner reagera. Så visst hjälper det ibland.

Men jag antar att du avser de som ställer sig upp i gången och sedan fipplar i 10 minuter med sina prylar?
 

Toby

Medlem
Folk som röker är patetiska och det blir ännu värre när ni ska röka på toaletten även fast det står "NO FUCKING SMOKING" över hela flygplanet.
 
Toppen