Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

På planet
Barn barn och åter barn! 7/10 av de som har med sig ungar kan inte kontrollera dem.
Folk som plockar upp illaluktande snacks.
Äckliga människor som luktar svett.

På flygplatsen
Familjen Svensson med 4 ungar. Sjukt sega och är bara jobbiga att kolla på.

Hoppas du inte skaffar barn med den inställningen.

Hoppas du inte skaffar barn med den inställningen.

Jag tror detta måste vara den diskussion som skapar största rubriker i ressammanhäng. Barn eller inte :) Som en barnlös 41 åring, har jag inga problem med barn på resor. Jag har ett problem med deras föräldrar i vissa avseende som inte tar ett ansvar för sina barn. Det är i mina ögon aldrig barnens fel, det är vuxna förälder som gör "fel". Sen förstår jag att i vissa avseende funkar ingenting med dessa stackars små...

Jag stör mig nog mest på BARN som föräldrar inte kan hålla koll på. Riktigt små spädisar är det ju inte så mycket att göra åt, trots att de ylar hjärtskärande, men från 2 år och uppåt borde de flesta föräldrar ha bättre pli på sina ungar. Som att tex säga åt dem att inte sparka på sätet framför. Samt när dessa föräldrar blir galna av att nån annan säger till deras unge (gör det själv då!).

Och som sagt, folk som utan uppenbart fysiskt hinder HÄNGER på stolsryggen framför när de ska ut och in. Att lätt stödja sig är givetvis en helt annan sak :)

Att störa sig på barnen är ju som ett skälla på en hund. Som Senator säger, det är aldrig barnens fel utan det är föräldrarna.

Det är som sagt lätt att uppfostra barn när man inte har egna...

Barn och hundar, skön liknelse ;) men visst, det är inte barnets (eller djurets) fel, det är den person som borde ta sitt ansvar som misslyckats.

Sen får man ju såklart ha förståelse för att det ÄR svårt att sitta still och vara tyst när man är liten, men jag tycker ändå det är skillnad på "glada barn som låter och rör sig" än helt enkelt onödiga ovanor, som att sparka på stolen framför (gäller inte bara på flyget utan även i kollektivtrafiken)

Folk som tar evigheter på sig i incheckningskön, alternativt tar upp en halv fotbollsplan vid bagagebandet, eftersom de har med sig 2-3 gigantiska resväskor per person. Allvarligt talat: om man inte klarar att resa bort i en vecka eller två utan att ta med sig hela garderoben borde man kanske stanna hemma...I alla fall när detta innebär att man är till besvär för andra.

Kan dock förstå att en del tar med sig mycket bagage hem från länder där det är billigt.

Att störa sig på barnen är ju som ett skälla på en hund. Som Senator säger, det är aldrig barnens fel utan det är föräldrarna.

Nej, att störa sig på barn är som att störa sig på en hund. Att de inte rår för sitt beteende betyder inte att beteendet ifråga inte kan eller borde få vara irriterande för andra.

Folk som tar evigheter på sig i incheckningskön, alternativt tar upp en halv fotbollsplan vid bagagebandet, eftersom de har med sig 2-3 gigantiska resväskor per person. Allvarligt talat: om man inte klarar att resa bort i en vecka eller två utan att ta med sig hela garderoben borde man kanske stanna hemma...I alla fall när detta innebär att man är till besvär för andra.

Kan dock förstå att en del tar med sig mycket bagage hem från länder där det är billigt.

Haha stör du dig på folk som checkar in 2-3 väskor? Hur stört är inte det! :D

Haha stör du dig på folk som checkar in 2-3 väskor? Hur stört är inte det! :D
Nejdå, bara om de på grund av detta tar evigheter på sig vid incheckning eller tar upp för mycket plats vid bagagebandet. Då kan jag bli lite irriterad och undra varför i hela fridens namn man behöver så mycket bagage. Sedan har jag sett värre än bara 2-3 väskor; på BGO var det ett amerikanskt par som skulle med Hurtigruten. De hade med sig inte mindre än 8 st enorma väskor och ockuperade sådär hälften (lätt överdrivet, ok... :)) av den redan allt för trånga hallen (BGO är ett helvete när det landar många flyg samtidigt, alltför trångt!). Kom precis hem från en långflygning från GRU i economy och var inte alltför glad över att jag knappt kunde komma fram till bandet för att hämta ut mitt bagage...

Egentligen är det sällan det blir problem vid incheckningen, men vid bagagebandet kan det ibland uppstå problem på trånga flygplatser som t ex BGO. Tycker nog att man borde ha vett nog att flytta undan sitt bagage ett par meter om man nu har så vansinnigt mycket bagage. (M.a.o är det väl inte bagaget i sig som är irritationsmomentet, men beteendet. Dock så kan jag fortfarande inte förstå de som packar ned halva huset när de ska ut och resa, med mindre de ska flytta eller vara borta flera månader).

Toppen