Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Passagerare som står i incheckningskön i typ 10-15 minuter och när dom kommer fram till disken, DÅ ska dom börja leta fram pass, Resedokument etc. Samma sak med passagerarna som ska börja packa sin backpack i en påse som dom SJÄLVA har med sig när dom väl kommer fram!

Passagerare som inte fattar Prio Boarding och speciellt den nya boarding (AIR BERLIN OCH TURKISH) med Grupperna utan kommer fram med frågetecken på huvudet.

Det har antagligen skrivits i tråden redan.

När man inte har hörlurar ogillar jag starkt diverse öronbedövande announcements från PA som fyller upp vad som upplevs att vara 90% av flygningen (kortare flyg inom EU tex)! Bryr mig nästan endast om vi är i tid eller inte. :)

Testa att flyga Ryanair, då får du reklam i högtalarna under boarding och några gånger under flighten. Förinspelade meddelanden om något man kan köpa ombord, som drycker tillexempel.

Som ordentlig svensk som hatar att vara sen antar jag självklart att boarding startar när det anges på boardingkortet. Därmed vet jag hur länge (utöver den tiden) jag kan sitta kvar i loungen och dricka champange!

lyfter en gammat klagomål..folk som ställer sig i guld/first/C kön el i fast track när dom inte har där att göra och sen bara hoppas men det visste vi inte meeeeeen går det inte för denna gången då ...suck...

SAS på Arlanda

När ett mindre sällskap går till bagage-dropen utan att ha checkat in OCH SAS-personalen gör incheckningen vid disken samtidigt som en mindre kö växer till sig.

Jag brukade gå ombord sist då jag inte gillar att stå i kö med buffliga resenärer. Vid ett par tillfällen har min förvalda plats varit upptagen. Båda gångerna har det varit personer som reser i sällskap men inte valt sittplats i förväg. När jag påpekat att de tagit min plats har de vägrat att flytta sig. På LH påpekade jag det för flygvärdinnan. Hon hade inte tid att göra något. Lite surt när man valt en plats vid mittgången och ändå hamnar på ett mittensäte.

En annan sak som störde mig var att en passagerare bakom mig på ett morgonflyg till Frankfurt hade druckit så friskt att han kaskadspydde i mittgången. Jag förstår inte riktigt varför man måste dricka så mycket så fort man reser från terminal 5.

En annan sak som stör mig är att passagerare ofta totalt ignorerar kabinpersonalen. Senast det hände gällde det ett fall av akut sjukdom. Kabinpersonalen bad alla att sitta kvar tills ambulanspersonalen hämtat passageraren. Brydde sig folk? Nix, hälften hoppade upp och blockerade vägen för sjukvårdarna.

Last edited:
1. Alla med med stora väskor över axeln som slår till mig i huvudet när de går förbi min gångplats.
2. Folk som när de fått en DAA-tag trots det försöker släpa in sin XXXL-väska ombord.
3. Passageraren bakom mig som måste ta tag i min stol, och dra mig bakåt, när de skall sätta sig.
4. Passageraren bredvid som, när jag tackat nej till kaffe/mat, fäller ner mitt bord och använder som avlastningsplats.... (OK, har bara hänt en gång)

Toppen