Nejdå, bara om de på grund av detta tar evigheter på sig vid incheckning eller tar upp för mycket plats vid bagagebandet. Då kan jag bli lite irriterad och undra varför i hela fridens namn man behöver så mycket bagage. Sedan har jag sett värre än bara 2-3 väskor; på BGO var det ett amerikanskt par som skulle med Hurtigruten. De hade med sig inte mindre än 8 st enorma väskor och ockuperade sådär hälften (lätt överdrivet, ok...) av den redan allt för trånga hallen (BGO är ett helvete när det landar många flyg samtidigt, alltför trångt!). Kom precis hem från en långflygning från GRU i economy och var inte alltför glad över att jag knappt kunde komma fram till bandet för att hämta ut mitt bagage...
Egentligen är det sällan det blir problem vid incheckningen, men vid bagagebandet kan det ibland uppstå problem på trånga flygplatser som t ex BGO. Tycker nog att man borde ha vett nog att flytta undan sitt bagage ett par meter om man nu har så vansinnigt mycket bagage. (M.a.o är det väl inte bagaget i sig som är irritationsmomentet, men beteendet. Dock så kan jag fortfarande inte förstå de som packar ned halva huset när de ska ut och resa, med mindre de ska flytta eller vara borta flera månader).
Ok jag kan förstå dina förklaringar men samtidigt har vi ju inte inblick i varför någon har många väskor. Dessutom, om det tar tid vin incheckning är det ju personales ansvar att jobba på.... att checka in 2-3 veckor tar ju inte många sekunder, eller? Vi checkade in fem pcs i vintras när jag plockade över familjen till Shanghai och det tog inte mer än 30 sek längre än en normal check in.
Är du *G? I GRU lyfter de undan allt priobagage och ställer bredvid bandet. Eftersom många flighter landar samtidigt på morgonen så kan det vara trångt men har aldrig varit problem de gånger jag har checkat bagage dit. Men som sagt, det är trångt där om man måste fram till bandet.