Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Johan F

Medlem
Värst är nog säkerhetspersonalen framme vid bandet/bågen som TILLÅTER resenärer att lägga i småflaskorna i en-liters plastpåsar utan att släppa fram personen bakom. Be dem gå åt sidan så kön kan röra sig framåt
 

FilipJ

Medlem
Sitter på en flight med LH just nu, och stötte på arketypen av en ”jag är amerikan, jag är viktigast”. Vederbörande, som sitter på 11C, ställde en kopp varmt kaffe på 11B. Rakt på sätet, ingenting som hjälpte koppen att stå upp. Jag, som sitter på 11A och helst skulle slippa få varmt kaffe på mig, frågade om det var okej att jag flyttade den till 11B’s nedfällbara bord. Hennes svar på spörsmålet var ”ehhhm, I’m going to hold it, ‘cause this is an airplane..”. Vad nu det betyder.

Log för mig själv när hon blev tillsagd av crew att inte hon inte fick ha sitt handbagage under stolen framför ”’cause it’s an emergency exit row”. ;)
 

Hachans

Medlem
När man går in i loungen, "paxar" tre bekvämare fåtöljer genom att placera en jacka eller mindre väska på dem och sedan fortsätter till ett högre bord och stolar för att sitta där och arbeta en stund, samtidigt som loungen fylls på och folk har svårt att hitta sittplatser.

Du menar att någon har glömt sin jacka eller så? Då kan man ju vara en snäll människa och lämna grejerna till personalen. Gör det nästa gång! :)
 

pep

Medlem
När man går in i loungen, "paxar" tre bekvämare fåtöljer genom att placera en jacka eller mindre väska på dem och sedan fortsätter till ett högre bord och stolar för att sitta där och arbeta en stund, samtidigt som loungen fylls på och folk har svårt att hitta sittplatser.
...bare henvend dig direkte til "sprederne" og spoerg dem blot om du ikke kan sidde her? Det er vel bare lidt ubetænksomhed...en enkelt väska skal vel ikke afholde een at sidde ved et bord med mere en 1 stol?
 
  • Gilla
Reactions: hco
Att ingen säkerhetskontroll är den andra lik. Bälte på eller av? Skor på eller av? Sladdar och powerbank i väskan eller inte? På EWR för ett par veckor sedan så börjar jag plocka ut vätskor och annat (dator) ur väskan när killen i security ropar, "Everything goes in the bag!", dvs. han ville att allt skulle ligga kvar i väskan. Men skorna!!.... De var jag tvungen att ta av och fick sura blickar för att jag inte fattat det. Och nu senaste dygnet Dammam och Istanbul också olika approach främst gällande skor och klocka.

Hur ska man någonsin kunna veta vad som gäller, om det inte är en flygplats man passerar typ varje vecka?

Jag fattar att olika utrustning mm kan kräva olika approach, men jag tycker ändå att det är irriterande.
 
Toppen