Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Amund1967

Medlem
Varför reser svenska charterturister i korta kortbyxor och solhatt? De är ju effektivt avskärmade från solen inne på Arlanda och har kanske redan kommit med ett anslutningsflyg. Vidare lär de väl i de flesta fall ha en 5-8 timmars flygresa ned till södra Europa eller Kanarieöarna och lär komma fram först mitt i natten. Inte trevligt se människor med blekfeta ben och fula shorts som är så korta att pungen nästan hänger ut.
Dessutom har de fräckheten att verka ha roligt;) Eller är jag bara snobbig?
 

fcx

Medlem
Varför reser svenska charterturister i korta kortbyxor och solhatt? De är ju effektivt avskärmade från solen inne på Arlanda och har kanske redan kommit med ett anslutningsflyg. Vidare lär de väl i de flesta fall ha en 5-8 timmars flygresa ned till södra Europa eller Kanarieöarna och lär komma fram först mitt i natten. Inte trevligt se människor med blekfeta ben och fula shorts som är så korta att pungen nästan hänger ut.
Dessutom har de fräckheten att verka ha roligt;) Eller är jag bara snobbig?
Nåja, de flesta charterflygen går ju tidigt som attan på morgonen, så då är man i det flesta fall framme till lunch, och då gäller det ju att vara ombytt och klar så att man inte går miste om värdefull tid på plats.
 

ilon

Medlem
Varför reser svenska charterturister i korta kortbyxor och solhatt? De är ju effektivt avskärmade från solen inne på Arlanda och har kanske redan kommit med ett anslutningsflyg. Vidare lär de väl i de flesta fall ha en 5-8 timmars flygresa ned till södra Europa eller Kanarieöarna och lär komma fram först mitt i natten. Inte trevligt se människor med blekfeta ben och fula shorts som är så korta att pungen nästan hänger ut.
Dessutom har de fräckheten att verka ha roligt;) Eller är jag bara snobbig?
Kanske lite snobbig? :D
Jag tycker inte heller om att se blekfera Ben eller fula shorts, men folks referensramar är ju olika :p
 

ilon

Medlem
Men detta beteende..
IMG_20220918_202219.jpg


Sen bidrar jag säkert även själv till att för arga andra resenärer genom min vana att ta av skorna! I detta fall dock hyfsat nyduschad, så ingen tillhörande lukt av ostbågar :D
16635257015874116127500987115363.jpg
 

jumbooze

Medlem
Folk som sitter med högtalaren i telefonen i loungen, som just nu....

Edit: Nu är min tyska in så bra, men att dela med sig company info till de som sitter närmast är inte ok. Personen på andra sidan av telefonen vet alltså inte om att X personer i loungen kan höra vad som partas om och att högtalaren är på.
Man skulle skaffa lite riktigt billiga hörlurar och diskret lämna fram. Igår på SKG lounge CPH då var det en man som tittade på film på sin padda med volym på högsta nivå
”Människan” upphör aldrig att förvåna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

henke12

Medlem
När scanningen av boardinkortet sker flera gånger innan säkerhetskontrollen, speciellt när det är precis innan man ska igenom bågen så man inte kan lägga mobilen i jackfickan!
 
Toppen