Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Man kanske, utan att överdriva, vågar hävda att hur snabb någon är i fast track inte har något samband med vilken eventuell status denne har i ett bonusprogram. Det finns mycket frekventa resenärer som är olidligt omständiga och långsamma och det finns ovana resenärer som sköter saken effektivt. Precis som med allt annat i livet är några personer snabba och effektiva medan andra är långsamma och saknar förmåga att organisera.

Självklart är det så. Men nu skrev jag inte guld i allmänhet utan den klick som tror att guld är synonymt med världens mest vana och den grupp globetrotter som andra skall ta max hänsyn till och som tar sig rätten att bete sig på ett visst sätt. Det verkar inte handla om förmåga utan om attityd. Som häromdagen där mannen stod i gången vid rad tre och langade upp gud vet hur många saker på hyllan och tog av sig gud vet hur många plagg som skulle vikas och staplas på ett väldigt unikt sätt.

Det finns mycket frekventa resenärer som är olidligt omständiga och långsamma och det finns ovana resenärer som sköter saken effektivt.
Såg flera exempel på det senast i morse.... ex. Mannen med rejäla EBG-dekorationer på sitt handbagage som närmast verkade överraskad att överrocken skulle av i security, fasttrack CPH. För mig är det närmast en sport att säkerställa att själva security-processen är flaskhals och inte jag själv.

Såg flera exempel på det senast i morse.... ex. Mannen med rejäla EBG-dekorationer på sitt handbagage som närmast verkade överraskad att överrocken skulle av i security, fasttrack CPH. För mig är det närmast en sport att säkerställa att själva security-processen är flaskhals och inte jag själv.
Det är lite av en sport att klara av security så effektivt som möjligt och att lämna en lucka till personen bakom. Allt ska vara förberett att direkt slängar ner i backarna, utan att behöva ta av sig något eller plocka något ur väskorna. Klocka och bälte i portföljen, rocken under armen och laptop, vätskor och batterier i handen. Dessvärre är det i regel någon framför som sänker hastigheten till stillastående så att stressa hjälper ju föga. ;)

Bra där! Lyhört. Respektfullt och insiktsfullt. Min favorit är mannen som försökte förklara att det där med 100 ml flaskor var något nytt han inte hade fått information om....

Jag stöter ofta på riktiga sura svenskar på nästan alla flighter till eller från Sverige som muttrar och gärna kommenterar nedvärderande om personal och medresenärer som de antar inte är svenskar. Vid gaten på LHR särskilt (kanske antar de att de är ensamma svensktalande) hör jag riktigt trista, sura och bistra kommentarer. Detta gäller både vanligt folk samt de mer beresta som jag känner igen från loungen. Vid minsta försening eller annat som inte går 100% perfekt så är jag redo, för som på beställning kommer kommentarerna. Inte upplevt samma konsekventa gnäll vid andra sorters avgångar som sprider dålig energi.

Kanske självmål här, men många av de som stör sig på medresenärer beteende i denna tråd låter som de människorna jag beskriver ovan... Men jag antar bara.

Det är lite av en sport att klara av security så effektivt som möjligt och att lämna en lucka till personen bakom. Allt ska vara förberett att direkt slängar ner i backarna, utan att behöva ta av sig något eller plocka något ur väskorna. Klocka och bälte i portföljen, rocken under armen och laptop, vätskor och batterier i handen. Dessvärre är det i regel någon framför som sänker hastigheten till stillastående så att stressa hjälper ju föga. ;)
Det bästa är när man börjar tillämpa den sporten vid resa med två små barn! Det ska börjas i tid.

Appropå när ekonomi-hyllorna är fulla
708457ddd0808cef7b8ee104ed2fa855.jpg

Toppen