Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Jag är en utav "de där" resenärerna som reser med ryggsäck som handbagage. Anledningen till det är att jag i princip alltid reser med 2 stora rullväskor som checkas in och att då rulla även en handbagageväska är lite halvt komplicerat. Så jag har faktiskt börjat störa mig på folk som har just rullväskor som handbagage och behöver typ 3 meter i svängradie, går extremt långsamt och som dessutom inte reder ut att få upp sin väska i bagagehyllan. Har man problem med att få upp sin egen väska i hyllan så packa mindre.

Sen är det ju där som ni andra stör er på, ordning vid bagagebandet, snarkning osv. Försöker dock koppla bort allt sånt och inte lägga energi på andra, känns mer som semester att resa även fast andra inte kan bete sig jämfört med två småbarn som stökar omkring och aldrig vill sova när man är hemma :D

Sitter en man med full McDonalds-måltid på andra sidan gången i en CRJ900. Kom totalt att tänka på denna tråd. Seriöst, det är inte ett alternativ att ta med dessa produkter i kabinen...

Edit: Förutom eventuellt på en MD80 då kanske... Hahr:D

De *A Guld som beter sig som gudabenådade globetrotters men bara är i vägen och som fyller upp lounge och fast track eller som jag brukar touretts-skrika ”fast i track” när det inte går i min önskade fart :)

De *A Guld som beter sig som gudabenådade globetrotters men bara är i vägen och som fyller upp lounge och fast track eller som jag brukar touretts-skrika ”fast i track” när det inte går i min önskade fart :)
Hahaha då har vi konstaterat att om du inte vill stå i fast track kö med *A Gold samt ha chans för bagageplats ombord så gör du bäst i att boka och flyga ekonomi. ;)

Hahaha då har vi konstaterat att om du inte vill stå i fast track kö med *A Gold samt ha chans för bagageplats ombord så gör du bäst i att boka och flyga ekonomi. ;)

Det finns vettiga guldkortsinnehavare också. I synnerhet de som reser mycket och har vett att bete sig :)

Last edited:
Man kanske, utan att överdriva, vågar hävda att hur snabb någon är i fast track inte har något samband med vilken eventuell status denne har i ett bonusprogram. Det finns mycket frekventa resenärer som är olidligt omständiga och långsamma och det finns ovana resenärer som sköter saken effektivt. Precis som med allt annat i livet är några personer snabba och effektiva medan andra är långsamma och saknar förmåga att organisera.

Toppen