Senaste nytt

Vad gäller vid inställt flyg på award-bokning?

Jag håller med vad @Roger J skriver. Se till att komma iväg. Strular det sedan på vägen skall dom ta hand om dej som vilken betalande passagerare som helst. Självklart skall du kräva ombokning till F på de sträcor du nu är bokad på. Om det sedan går beror ju på efterfrågan och beläggning, ha därför lite alternativ att spela ut. Vi har ju sett helt otroliga variander på alternativa resrutter här på forumet. Senast från USA via Asien till Europa.

Nu tror jag att risken för att Thai drabbas av något flygförbud är minimalt.

Thai slutar flyga Koh Samui - Bangkok och hemresan på min Miles & More-bonusresa börjar nu från Bangkok istället för Koh Samui enligt SAS-appen. Det är 7 månader tills jag reser. Vad rekommenderar ni? Med tanke på att Thai slutar flyga till Koh Samui helt och hållet vet jag inte om jag vågar dyka upp med min ursprungliga biljett på Koh Samui flygplats och hoppas att det löser sig där.

Har för mig att Thai kommer flyga codeshare med Bangkok Airways. Då borde du väl kunna få plats på en flight?

Kanske värt att kolla med Tallin?

Eftersom det är ett icke EU-bolag som ställt in en sträcka utanför EU kan du inte hänvisa till EU-reglerna om inställda flyg, utan du är hänvisad till Thailändska regler om inställda flyg (om sådana ens finns).

Jag skulle kolla läget med M&M och Thai redan nu och se om de kan lösa det, annars skulle jag relativt snart köpa en enkelbiljett och bita i det sura äpplet innan priserna börjar gå upp. Förmodligen är det enda de erbjuder annara att boka av resan avgiftsfritt.

Har för mig att Thai kommer flyga codeshare med Bangkok Airways. Då borde du väl kunna få plats på en flight?

Kanske värt att kolla med Tallin?
Känns dumt i detta läge att kontakta Tallinn då det är en Miles & More bokning.

Oavsett vad skulle jag kontakta Miles & More för att se vad de kan få fram för lösning i detta fall.

Känns dumt i detta läge att kontakta Tallinn då det är en Miles & More bokning.

Oavsett vad skulle jag kontakta Miles & More för att se vad de kan få fram för lösning i detta fall.
Hade missat att det är M&M. Men absolut, det säger sig själv att inte Tallin har med det att göra då.

Toppen