Senaste nytt

Vad gäller vid fullbokat Scandic hotell?

Väldigt tråkigt att höra din historia telelina Det var just av den anledningen jag bytte från Scandic till Elite och Radisson inom norden då detta skedde fler gånger för mig. Bokar jag en queen så vill jag inte ha något sämre.

På Hilton så behandlar de mig tvärtom alltid. Får svit fast jag vill ha min King Bed och brukar be om downgrade vilket sällan lyckas.

Jag kommer troligtvis inte byta från Scandic i nuläget. Jag gillar mitt "vanliga" Scandic hotell. Har bara blivit uppgraderad där en enda gång men den gången var helt klart den viktigaste. Då hade jag fått rum på BV ut mot gatan med stora fönster så det kändes lite obehagligt att bo där.
Jag brukar få checka in direkt när jag kommer dit vid 11-12 tiden ca 8/10 ggr går det bra. Det ironiska att det är samna hotell som A380*G hade en dålig upplevelse på. Jag har dock aldrig "bokat" en tidig check in så det kan jag inte uttala mig om.

Last edited:
Vill bara klargöra en sak när ett rum är "garanterat" så menas det till 99% att rummet har en garanterad betalning. Alltså från hotellets sida. Därav brukar man inte ta bort/ändra eller omboka. Men det har endast med betalning att göra.

Pratade med en bekant som jobbar på Scandic. Hon sa att det är upp till var & en hur de gör när det är överbokat. Vanligast var dock att undvika att flytta på någon som ska bo länge (6 n i mitt fall räknas som det), i andra hand undvika att flytta på någon medlem (jag är 3rd floor).

Toppen