Andreas Eriksson
Medlem
Välkommen i klubben över utkastade gäster med status. 
Alla kan ha en dålig dag, men med ditt uppförande där ifrågasätter jag dig hur pass civiliserad människa du är.
Hur menar du? Jag har inte "begärt" något annat än att få det rum jag bokat (eller vilket rum som helst i normal storlek).
Min fråga i forumet var tips om hur jag underviker detta i framtiden, vilket jag också fick svar på. Jag vill alltså INTE ha kompensation, bara undvika det i framtiden.
Alla kan ha en dålig dag, men med ditt uppförande där ifrågasätter jag dig hur pass civiliserad människa du är.
OT men ändå... hade en Flexbokning på Scandic Sydhavnen i söndags. Hade specifikt bett om att de skulle bekräfta tidig incheckning innan ankomst. Anlände till hotellet kl 10:30 och danska tjejen i receptionen tittade på mig som om jag var ett ufo när jag sa att jag skulle checka in. Vi har absolut ingenting före kl 14:00 sa hon. Jag påpekade att jag begärt bekräftelse om tidig incheckning men för henne var det lika lite värt som ett glas vatten. Jag tackade för den utmärkta servicen och sa att jag åker till ett annat hotell istället. Hade varit inne i receptionen under 3 minuter men när jag kommer ut är jag på väg att få en p-bot! Är redan irriterad så när jag ser det blir jag halvt förbannad och skäller ut idioten till p-vakt och frågar om man inte ens kan checka in utan att få p-bot. Han hinner inte ens svara innan jag säger att skithotellet hade ändå inga rum. Åker snabbt iväg.
Åker iväg till Radisson BLU, ställer bilen utanför entrén (utan att få p-bot!!!!!!) och talar med personalen. De säger att de kan ge mig rum direkt när de hör min historia, dessutom är det gratis parkering denna veckan. Bokar på nätet i mobilen och 5 min senare är bilen parkerad och jag sitter på mitt rum. Tack Radisson BLU! Aldrig mer Scandic!
Hur menar du? Jag har inte "begärt" något annat än att få det rum jag bokat (eller vilket rum som helst i normal storlek).
Min fråga i forumet var tips om hur jag underviker detta i framtiden, vilket jag också fick svar på. Jag vill alltså INTE ha kompensation, bara undvika det i framtiden.
Jag tycker att du kan ta det lite lugnt med att ifrågasätta andra människors agerande. Jag förstår absolut att en person kan bli frustrerad om man i förväg begärt att få bekräftat att en tjänst ska tillhandahållas enligt vissa kriterier och att detta sedan inte levereras, dessutom med dåligt bemötande. Vad vet du om anledningen till att A380*G begärt tidig incheckning? Det korrekta från hotellets sida är ju att i så fall meddela att det inte är möjligt med tidig incheckning, varpå planerna hade kunnat ändras.
Edit: För att förtydliga så menar jag alltså frustrationen vid incheckningen. Jag försvarar inte skällandet på parkeringsvakten.![]()
Om de är garanterade enligt resebyrån, kan man inte vända sig dit för råd då? Hur lång var din vistelse? Var det fullt under hela tiden?
Kollat med resebyrån. De har pratat med hotellet. Hotellet kan göra såhär garantin gäller för att det finns ett rum överhuvudtaget enkel som dubbel. Bra att veta, i framtiden ska jag undvika hotell med extremt små rum i utbudet så riskerar jag inte att hamna i ett sånt. Min bokning var för 6 dagar.