Senaste nytt

Vad gäller när flygbolaget byter flygplats (Norwegian)?

Bspent

Ny medlem
Bokade Köpenhamn-Amsterdam ett par månader sedan. Märkte idag att de bytt till Rotterdam istället, vilket jag inte fått någon information om. Betalar Norwegian tåg/buss?
 
Last edited:

011430121

Medlem
Bokade Köpenhamn-Amsterdam ett par månader sedan. Märkte idag att de bytt till Rotterdam istället, vilket jag inte fått någon information om. Betalar Norwegian tåg/buss?
Välkommen till BC
Ställ frågan till Norwegian, sedan meddelar du svaret här på BC
De har förmodligen flyttat till Rotterdam på grund av det kaos som rådde/råder på AMS
 

Hachans

Medlem
Välkommen till BC
Ställ frågan till Norwegian, sedan meddelar du svaret här på BC
De har förmodligen flyttat till Rotterdam på grund av det kaos som rådde/råder på AMS

Det är precis så, de och några till har flyttat sina flyg dit i väntan på bättre tider. Det är lätt att ta sig till Rotterdam från Amsterdam. Men frågan är ändå intressant.
 

airac

Medlem
Vi var på Amsterdam i måndags för andra gången denna sommaren. Du vill inte ta dig igenom flygplatsen utan fast track och business class check-in, och inte heller med incheckat bagage. Njut av relativa lugnet på Rotterdams flygplats, tiden det tar att åka ditt hade du annars behövt dubbelt för att stå i köar på Schiphol. Vi tog 45 min från ankomst med bil till airside (Plus/business), träffade flera eko pax som hade stått i säkerhetskontrollen i 3 timmar, vårt SAS flyg avgick när nästan 20 fortfarande inte hade hunnit genom köandet (men hade checkat in). På köpet släpps man inte in förrän 4 timmar innan avgång. Min syster som bor i Amsterdam har bokat semesterflyg från Rotterdam för att gå rund kaoset.

Senaste hick-up i bagage hanteringen: KLM Won’t Accept Checked Luggage For Amsterdam Transits On July 21, 2022 - LoyaltyLobby
 
Toppen