Senaste nytt

Vad gäller när flygbolaget byter flygplats (Norwegian)?

Bspent

Ny medlem
Bokade Köpenhamn-Amsterdam ett par månader sedan. Märkte idag att de bytt till Rotterdam istället, vilket jag inte fått någon information om. Betalar Norwegian tåg/buss?

Last edited:
Bokade Köpenhamn-Amsterdam ett par månader sedan. Märkte idag att de bytt till Rotterdam istället, vilket jag inte fått någon information om. Betalar Norwegian tåg/buss?
Välkommen till BC
Ställ frågan till Norwegian, sedan meddelar du svaret här på BC
De har förmodligen flyttat till Rotterdam på grund av det kaos som rådde/råder på AMS

Välkommen till BC
Ställ frågan till Norwegian, sedan meddelar du svaret här på BC
De har förmodligen flyttat till Rotterdam på grund av det kaos som rådde/råder på AMS

Det är precis så, de och några till har flyttat sina flyg dit i väntan på bättre tider. Det är lätt att ta sig till Rotterdam från Amsterdam. Men frågan är ändå intressant.

Vi var på Amsterdam i måndags för andra gången denna sommaren. Du vill inte ta dig igenom flygplatsen utan fast track och business class check-in, och inte heller med incheckat bagage. Njut av relativa lugnet på Rotterdams flygplats, tiden det tar att åka ditt hade du annars behövt dubbelt för att stå i köar på Schiphol. Vi tog 45 min från ankomst med bil till airside (Plus/business), träffade flera eko pax som hade stått i säkerhetskontrollen i 3 timmar, vårt SAS flyg avgick när nästan 20 fortfarande inte hade hunnit genom köandet (men hade checkat in). På köpet släpps man inte in förrän 4 timmar innan avgång. Min syster som bor i Amsterdam har bokat semesterflyg från Rotterdam för att gå rund kaoset.

Senaste hick-up i bagage hanteringen: KLM Won’t Accept Checked Luggage For Amsterdam Transits On July 21, 2022 - LoyaltyLobby

Toppen