Senaste nytt

Vad gäller för avbokning av SAS Plus-biljett?

Jag avbokade en SAS Plus Saver biljett till USA för någon vecka sedan. Fick tillbaka allt minus 300 EUR.

Är det verkligen SAS S klass fare till USA?

Det är nämligen så att vanlig S klass fare (Fare basis: SSXTRA, SAS Plus) till USA kostar mer (ca 16.000 - 20.000 SEK exkl. skatter) än rabatterad SAS Business.
Ja den är dyr som snus! Det står s klass. Det jag vill ha är en den billigaste biljetten som är 100% avbokningsbar. Kosta vad den kosta vill.

Jag tycker det är lite svårt att tyda på sas hemsida huruvida man får tillbaka precis alla pengar eller bara en del.

Ja den är dyr som snus! Det står s klass. Det jag vill ha är en den billigaste biljetten som är 100% avbokningsbar. Kosta vad den kosta vill.

Jag tycker det är lite svårt att tyda på sas hemsida huruvida man får tillbaka precis alla pengar eller bara en del.
Om det är SSXTRA, det är helt återbetalningsbar.
Bara se till att du väljer helt återbetalningsbar fare på båda riktningar. Annars får du betala avbokningsavgiften ändå...

• Gilla
Reactions: Gus
Du får tillbaka allt vid avbokning inom 24 h - det är min erfarenhet från den gångna veckan.

Något jag hade missat var att tjänster såsom extra bagage inte inbegrips i 24h öppet köp på sas.se. Var tvungen att bråka med dem för att få det återbetalt och kommentaren var att det står i våra villkor att extratjänster inte är inkluderade. Hittade nu vart den infon finns på deras site.

• Gilla
Reactions: Gus
Upptäckte just att SAS Plus Saver-biljetter kostar 600 SEK per enkel väg att ändra/avboka - oberoende av status...
Ja, det framgick när de införde SAS Plus Saver inom Europa.

Samtliga fördelar i SAS Plus ingår förutom fri av- och ombokning. Resenärer har därmed tillgång till SAS Lounger, Fast Track, ett extra baggage, möjlighet att välja säte samt mat och dryck ombord
Nu introduceras SAS Plus Saver mellan Skandinavien och Europa - BusinessClass.se
Nu introduceras SAS Plus Saver mellan Skandinavien och Europa | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag hittade en bra resa ARN–PMI i Plus under Friends & Family. Om jag nu vill boka av ditresan, påverkas priset på hemresan? Blir den dyrare (alltså att jag får tillbaka mindre pengar) i och med att resan inte längre är t/r? Vanligtvis brukar ju enkelresorna vara dyrare per sträcka än t/r…

Toppen