Gus
Medlem
Jag avser bokningsklass S.När det gäller longhaul i Plus beror det på bokningsklass. De billigaste biljetterna (Plus Saver -kan vara lite olika bokningsklasser) brukar inte vara ombokningsbara / återbetalningsbara utan avgift.
Jag avser bokningsklass S.När det gäller longhaul i Plus beror det på bokningsklass. De billigaste biljetterna (Plus Saver -kan vara lite olika bokningsklasser) brukar inte vara ombokningsbara / återbetalningsbara utan avgift.
Är det verkligen SAS S klass fare till USA?Jag avser bokningsklass S.
Ja den är dyr som snus! Det står s klass. Det jag vill ha är en den billigaste biljetten som är 100% avbokningsbar. Kosta vad den kosta vill.Är det verkligen SAS S klass fare till USA?
Det är nämligen så att vanlig S klass fare (Fare basis: SSXTRA, SAS Plus) till USA kostar mer (ca 16.000 - 20.000 SEK exkl. skatter) än rabatterad SAS Business.
Om det är SSXTRA, det är helt återbetalningsbar.Ja den är dyr som snus! Det står s klass. Det jag vill ha är en den billigaste biljetten som är 100% avbokningsbar. Kosta vad den kosta vill.
Jag tycker det är lite svårt att tyda på sas hemsida huruvida man får tillbaka precis alla pengar eller bara en del.
Du får tillbaka allt vid avbokning inom 24 h - det är min erfarenhet från den gångna veckan.
Det är SSXTRA. Tack för svar!Om det är SSXTRA, det är helt återbetalningsbar.
Bara se till att du väljer helt återbetalningsbar fare på båda riktningar. Annars får du betala avbokningsavgiften ändå...
Ja, det framgick när de införde SAS Plus Saver inom Europa.Upptäckte just att SAS Plus Saver-biljetter kostar 600 SEK per enkel väg att ändra/avboka - oberoende av status...
Samtliga fördelar i SAS Plus ingår förutom fri av- och ombokning. Resenärer har därmed tillgång till SAS Lounger, Fast Track, ett extra baggage, möjlighet att välja säte samt mat och dryck ombord