Absolut. Som även har ett separat annex för dem som har kids på släp https://anoha.de/Jag tycker att judiska museet är väldigt bra, framförallt om man tar sig lite tid och tittar på filmer och så!
Tvärtemot sista meningen i detta citerade inlägget vill jag starkt rekommendera att åka tunnelbanan. Gärna linje U1 eller U2 som går från väst till öst. Passa gärna på åka U5 till Museuminsel som är en av de nyöppnade stationerna (öppnades i juli 2021). Arkitekturen på de olika u-bahn stationerna är också roligt att titta på.Om man skall besöka Berlin första gången, föreslår jag att man lägger några kvällar att läsa på om Berlin, enligt mig så finns det ingen stad i Europa som har en sådan nutids historia som Berlin, en historia som under de senaste 90 åren har varit väldigt svårt att ta in även svårt att förstå att muren kunde öppnas så snabbt, samt att man som boende i östa Tyskland kunde få byta sina monopolpengar mot hårdvalutan D.Mark
När du besöker Berlin köp en 24 timmars biljett hos BVG deras kollektivtrafiks bolag, kortet gäller även från BER om du löser zon A B C ladda ner deras app i förväg, biljetten gäller även på DB tågen från BER.
Som vanligt åk inte tunnelbana, du ser och lär dig så mycket mer att åka buss och spårvagn.
![]()
Tickets, Fares and Route Maps
Information about ticket types, fare zones and route maps of public transportation in Berlin.www.berlin.de
Mycket bra tips!Tvärtemot sista meningen i detta citerade inlägget vill jag starkt rekommendera att åka tunnelbanan. Gärna linje U1 eller U2 som går från väst till öst. Passa gärna på åka U5 till Museuminsel som är en av de nyöppnade stationerna (öppnades i juli 2021). Arkitekturen på de olika u-bahn stationerna är också roligt att titta på.