Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

Inför dagens flygning med Lufthansa.

EBG inlagt vid bokning på lufthansa.com, endast SK*P på mobilt boarding card och således ingen notering för prioriterad boarding.
Valde att "byta" FFP i automaten på Arlanda genom att återigen registrera EB genom att föra in kortet och ut kommer ett boarding card i pappersformat med noteringen EBG SK*G.

Märkliga work around som går att åstadkomma i dessa automater...

Intressant. Har aldrig försökt i automaten när det händer. Däremot vid disk - och där har personalen inte kunnat ändra. Tar det bort det för att lägga in det rätta så dök det gamla upp automatiskt... (nu brukar jag ha SK*S och SK*B och inte P, men det kan ju vara värt ett försök nästa gång)

Lyckades få SK*S GRZ-FRA och SK*G FRA-ARN på samma bokning. Uppdagades när jag skulle in i loungen i Graz. "Omöjligt" sa sas.

Kanske skule skicka dem boardingkorten för påseende? =)

Jag tycker ABSOLUT du skall skicka kopior av boardingpassen till Guldsupporten.

Förr eller senare måste de ta detta på allvar och säkerställa att integrationerna mellan bolagen fungerar - men de lär enbart göra detta om tillräckligt många klagar / skickar in bevis...

EBG inlagt vid bokning på lufthansa.com, endast SK*P på mobilt boarding card och således ingen notering för prioriterad boarding.
Valde att "byta" FFP i automaten på Arlanda genom att återigen registrera EB genom att föra in kortet och ut kommer ett boarding card i pappersformat med noteringen EBG SK*G

Någon liknade manöver var inte möjlig via Lufthansas automater i Madrid eller München. Inte heller personalen i incheckningen kunde ändra statusen från SK*P till SK*G.

Ditt FFP ligger redan i bokningen var svaret och så var det bra med det var ungefär vad check in agenten sa...

Märkligt tycker jag och obra vid exempelvis op ups, prioboarding och förtur vid ombokningar etc.

Undrar om SAS har något intresse av att göra sitt för att lösa detta?

Om tillräckligt många klagar tror jag att de kanske försöker göra något åt det. Utmaningen verkar ligga i att Star Alliance har en väldigt begränsad central organisation - för det kanske är dit klagomålen borde ställas. De inidividuella flygbolagen bryr sig inte lika mycket. :(

Detta sker ofta med andra star Alliance-medlemmar då jag använder mitt TK*G med LH eller SAS står det ofta TKP eller TK Basic ännu värre.

Detta händer absolut inom oneworld också, men i betydligt mindre omfattning skulle jag vilja påstå. Det som är surt är just att man vid oregelbundenheter ses som en helt vanlig kastlös stackare. :(

En gång fick jag förklaring av Lufthansa att när man checkar via LH med SK*G så blir det SK*S och då är S=Senator. Tycker inte alltid det stämt men det är förklaringen jag fått en gång.

Toppen