Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

Jag får alltid SK*E med Estonian (SAS-biljett och SAS check-in). De säger att det är fel i incheckningssystemet när jag frågar (mitt Eurobonus är EBP). Tror man kan utgå från att det är fel när man får SK*P, SK*E. Mina SK*E har inte gått för personalen att korrigera dock och de har bekräftat att status inte visas i systemet/manifestet etc.

Det lustiga är ju att den får SK*P för ena benet, som då enligt denna tråd betyder den inte kan få fram info, sen SK*S på andra benet, när jag är Diamond. Det logiska hade ju varit att det blev SK*P eller SK*E på båda.

Inför dagens flygning med Lufthansa.

EBG inlagt vid bokning på lufthansa.com, endast SK*P på mobilt boarding card och således ingen notering för prioriterad boarding.
Valde att "byta" FFP i automaten på Arlanda genom att återigen registrera EB genom att föra in kortet och ut kommer ett boarding card i pappersformat med noteringen EBG SK*G.

Märkliga work around som går att åstadkomma i dessa automater...

Checkade just in med Lufthansa för imorgon och idag blev det SK*G på första och SK*E på andra benet. Det är den vanligaste kombinationen för mig, men under det senaste halvåret har jag lyckats få SK*E, SK*P, SK*S och två gånger SK*G på andra benet. Första benet blir alltid rätt.

Sitter i FCT och tittar på mina boardingkort, ett Sk*S och ett Sk*G. Så teorin med första benet rätt faller, eller så skulle den ha stämmt om gårdagens positionering varit med lunch inte SAS

Himla skumt det här, nåja kan nog leva med det när det står F på nästa kort...

Jag fick "SK*S" på första benet och "S" på andra benet med LH intra-europa för ett tag sedan. På utresan såg allt normalt ut...

Toppen