Senaste nytt

Vad använder ni för appar kopplat till flyg/resande?

Ni som kör med Excel, har ni byggt en särskild mall för inmatning? Tycker det blir svårt att hantera på mobilen om något ska läggas till så jag har funderat på att bygga något med forms men landat i att TripIt är tillräckligt bra.
Kör med varianter av nedanstående, försöker hålla komplexiteten så långt nere som möjligt. Alla PNR i anteckningsfältet är borta då detta är en av flera ITN (#4) som ej blev slutliga.

1757588513918.png

Nedan endast gällande flyg.
Är det ngn av de tidigare nämnda apparna där det funkar att bara mata in PNR+efternamn och sedan kommer allt in per automatik (som ”check my trip” fungerade en gång i tiden)?

Nedan endast gällande flyg.
Är det ngn av de tidigare nämnda apparna där det funkar att bara mata in PNR+efternamn och sedan kommer allt in per automatik (som ”check my trip” fungerade en gång i tiden)?
Det är detta som jag tror helt har upphört. De produkter som kunde det har antingen blivit uppköpta och nedlagda eller stängt ner självmant med hänvisning till att access till flyg- och bokningsdata blivit ofantlig dyrt och komplicerat.

Jag tycker mig ana ett samband mellan flygbolagens satsningar på egna appar (som bara fungerar för just det flygbolaget) och nedgången i tredjeparts-alternativ som fungerar bra för alla bolag. CheckMyTrip var väl Amadeus egen, Tripcase var Sabre's variant, så inte ens de stora GDS-leverantörerna kan ha en reseapp med access till sina egna bokningsdata längre...

Har man AMEX som resebyrå via jobbet så har detta nästan ersatt TripIt helt, deras Neo Mobile app gör ett föredömligt jobb att samla ihop all vettig info.
...
Inser nu precis att Worldmate-folket gick till Amex när de "frivilligt" lade ner sin app. Domänen pekar nu till MyCWT-appen "An Amex GBT solution". Om de är inblandade i Neo också så förstår jag varför den gör ett föredömligt jobb.

Det är detta som jag tror helt har upphört. De produkter som kunde det har antingen blivit uppköpta och nedlagda eller stängt ner självmant med hänvisning till att access till flyg- och bokningsdata blivit ofantlig dyrt och komplicerat.

Jag tycker mig ana ett samband mellan flygbolagens satsningar på egna appar (som bara fungerar för just det flygbolaget) och nedgången i tredjeparts-alternativ som fungerar bra för alla bolag. CheckMyTrip var väl Amadeus egen, Tripcase var Sabre's variant, så inte ens de stora GDS-leverantörerna kan ha en reseapp med access till sina egna bokningsdata längre...

Checkmytrip fungerar fortfarande om man använder en resebyrå som stödjer det. Men man kan inte lägga till egna grejer. Och ui är uselt.

Toppen