Senaste nytt

Vad använder ni för appar kopplat till flyg/resande?

Jag sökte, men hittade ingen bättre tråd än denna.

Vad har ni för tips på app eller web-tjänst för att hålla reda på alla resebokningar?
Jag hittar ingenting som täcker det jag vill ha. I sin enklaste form är behovet

1. Enkelt lagra alla bokningar (flyg och hotell) tex genom att vidarebefordra alla bokningsbekräftelser
2. Enkelt organisera alla bokningar i en resa ("Resa" = alla aktiviteter mellan 2 datum)
3. I planeringsstadiet: Få en enkel översikt på resan och se var jag saknar flygsegment och/eller hotell-bokningar
4. Både android-app och webbsida (all planering görs frånn dator, men i reseskedet är det praktiskt med mobilapp)

Worldmate gjorde detta - borta sedan länge
Tripcase gjorde nästan detta - borta sedan nyligen
Tripit (gratisversion) gör väl ungefär detta, men jag har dels problem med att få den att förstå hotellbokningar, dels att jag inte hittar någon översikt, dvs jag vet inte om jag missat

PS
Nice to have är
* koppling till bokningssystem osv så att förseningsdata, inställda/ändrade flyg aviseras
* I res-skedet, enkel kronologisk översikt så att man ser vad nästa flyg/hotell/aktivitet är, tex med adresser, telefon, anteckningar

TripIt betalversionen gör detta, men den har som du säger vissa problem med hotellbokningar. Men det verkar gå att lösa genom att man ser till att boka engelskspråkigt. Men den har ett rätt tråkigt utseende.

Jag sökte, men hittade ingen bättre tråd än denna.

Vad har ni för tips på app eller web-tjänst för att hålla reda på alla resebokningar?
Jag hittar ingenting som täcker det jag vill ha. I sin enklaste form är behovet

1. Enkelt lagra alla bokningar (flyg och hotell) tex genom att vidarebefordra alla bokningsbekräftelser
2. Enkelt organisera alla bokningar i en resa ("Resa" = alla aktiviteter mellan 2 datum)
3. I planeringsstadiet: Få en enkel översikt på resan och se var jag saknar flygsegment och/eller hotell-bokningar
4. Både android-app och webbsida (all planering görs frånn dator, men i reseskedet är det praktiskt med mobilapp)

Worldmate gjorde detta - borta sedan länge
Tripcase gjorde nästan detta - borta sedan nyligen
Tripit (gratisversion) gör väl ungefär detta, men jag har dels problem med att få den att förstå hotellbokningar, dels att jag inte hittar någon översikt, dvs jag vet inte om jag missat

PS
Nice to have är
* koppling till bokningssystem osv så att förseningsdata, inställda/ändrade flyg aviseras
* I res-skedet, enkel kronologisk översikt så att man ser vad nästa flyg/hotell/aktivitet är, tex med adresser, telefon, anteckningar
Kolla själv i lite i somras efter någon app som skulle kunna hjälpa till med det du letar efter. Tyvärr hittade jag inget som täckte alla behov utan man isåfall behöver köra på olika (vilket jag inte ville), så fortsätter med Google Sheets för detaljer för respektive resa och Flighty/Flightradar24 för dagarna man flyger.

Provade även TripIt, men tråkig och klumpig UI och var inte helt felfritt

Tripit är det närmsta jag har kommit också, jag har Pro via jobbet men kan bara hålla med andra att det krävs en del manuellt pillande på vissa resor för att de ska stämma. Önskar också att de spenderade lite tid på UX

Tripit är det närmsta jag har kommit också, jag har Pro via jobbet men kan bara hålla med andra att det krävs en del manuellt pillande på vissa resor för att de ska stämma. Önskar också att de spenderade lite tid på UX

Ja, det känns lite som abandonware just nu.

Har man AMEX som resebyrå via jobbet så har detta nästan ersatt TripIt helt, deras Neo Mobile app gör ett föredömligt jobb att samla ihop all vettig info.

För privata resor har jag sedan länge gått tillbaka till att ha allt i Excel-ark liggande på Google Drive.

Har man AMEX som resebyrå via jobbet så har detta nästan ersatt TripIt helt, deras Neo Mobile app gör ett föredömligt jobb att samla ihop all vettig info.

För privata resor har jag sedan länge gått tillbaka till att ha allt i Excel-ark liggande på Google Drive.
Neo kräver väl fortfarande att man bokar allt via deras webb?

Jag kör TripIt och det funkar ok, en hel del grejor måste man manuellt justera men det går ändå att få in allt från parkering till restaurangbokningar etc. Funkar oftast bra med sms för förseningar etc också n

När jag körde min miljonpoängresa var det excel som gällde. Inget klarar att hantera allt bättre än "penna och papper" trots alla försök till skumma appar med inloggningar som säljer ens data och inte gör saker smidigare... Men that's just me.

När jag körde min miljonpoängresa var det excel som gällde. Inget klarar att hantera allt bättre än "penna och papper" trots alla försök till skumma appar med inloggningar som säljer ens data och inte gör saker smidigare... Men that's just me.
Samma! Få in all PNR, hotel, datum etc. Mycket enklare att få översikt än alla appar

Samma! Få in all PNR, hotel, datum etc. Mycket enklare att få översikt än alla appar
Ni som kör med Excel, har ni byggt en särskild mall för inmatning? Tycker det blir svårt att hantera på mobilen om något ska läggas till så jag har funderat på att bygga något med forms men landat i att TripIt är tillräckligt bra.

Toppen