Senaste nytt

Vad är viktigast på hotellet?

......Att gå bananas för att internet inte funkar på charterhotellet på Mallorca har jag aldrig förstått. Man är väl där på semester? Betalar man för en dyr semesterresa för att sitta nersjunken i sin ipad eller dator?., fine om det kanske inte funkar på Scandic i Malmö när du är på en viktig jobbresa och måste göra klart arbetet. Men ändå. Hur fasen klarade man av det förr? :eek:........

Men hallå.....Hur ska man kunna leva utan att dela sina sina upplevelser i realtid på Fejjan?? :p

Fast helt seriöst....om man inte kan komma åt BC på semestern så blir ju halva upplevelsen förstörd! Vilka ska man annars fråga om råd på restauranger, förseningar eller allmänna tips!?:cool:
 

FrontX

Medlem
Kan väl också tycka att kaffe/te möjligheter är en trevlig grej att ha på rummet. Helst Nespressomaskin. Det är något som egentligen inte kostar hotellen speciellt mycket om man tecknar ett avtal. Alltid trevligt att kunna ta en kopp när det passar, speciellt om man bor flera nätter.
 

FrontX

Medlem
Ni som tycker att en hotellfrukost kan sakna "det där lilla extra" ibland, vad exakt är det ni syftar på då?. Har alltid vart förundrad när folk skriver recensioner och nämner just det. Det lilla extra kan ju vara olika för alla, beroende på tycke och smak. Det är såklart viktigt med frukost på ett hotell..men 100 olika artiklar behöver ju inte göra den bättre liksom..
 
F

FCT

Guest
Är glad bara det finns något ätbart, ej illaluktande och som inte ger en kväljningar eller magsjuka. Efter otaliga resor på landet i bla. Indien och Kina har jag fått min beskärda del av så bara det finns en torr toast klarar jag mig.
 

Per N

Medlem
För mig är det "lilla extra" tex espresso eller cappuccino från en bra kaffemaskin, riktig fruktjuice istället för tetra, en kock som lagar äggrätter enligt mitt önskemål, bra skinka istället för pressad lågprisskinka, flera sorter ljust och mörkt färskt bröd, hel ost istället för färdigskivad smaklös ost, hemlagade köttbullar istället för "mamma scan" osv, helt enkelt kvalitetsprodukter.
 

troligt

Medlem
Beror lite på vart man är och vilken typ av resa, men generellt tycker jag att följande är viktigt ("måsten") överlag;

* Läge
* Tryggt/säkert
* Fräscht/rent
* Fungerande WIFI
* Vettig säng
* Hiss (om det är flera våningar)
* Möjlighet till A/C alternativt möjlighet att öppna fönster och fortfarande kunna sova
* Dusch (inte bara badkar)

Sedan finns det saker som, utöver ovan, gör att vistelsen blir ännu bättre - men jag ser inte alla dessa som måsten, och få hotell har allt från bägge dessa listor, såsom;

* Stort rum.
* Duschmunstycke som går att ta av, samt bra fart i vattnet.
* Pool / Relax
* Utsikt
* Bra frukost
* Safety deposit box
* Mini-bar med plats över, alt. litet kylskåp
* Tyst
* Bra service
 

rvarttinen

Medlem
Service och läge sammanfattar kanske det mesta för min del. Men, det skulle nog kunna inkludera saker som bra frukost, gott om eluttag, bra nätverk, etc. Läget är oftast viktigt för mig, men är det en vistelse under min ledighet så vill jag nog också se att hotellet har något "extra", till detta kan läggas utformning, kul detaljer eller något sådant. Går det att kombinera en tjänsteresa med ovan så är det bara positivt.

Kanske enklare att ge exempel på hotell som, i mitt tycke uppfyller detta; W Barcelona, W San Francisco, Palace Hotel San Francisco, Vedema Resort på Santorini, Constance Moofushi Resort, Hotel Scribe Paris, W Paris, Le Belchasse Paris, Hiotel Villa Real Madrid, La Joya Agua Amarga, Pulitzer Amsterdam, och några till ... jo, de flesta hör faktiskt till SPG och ger poäng... :)

Under tjänsteresor så kanske läget inte är det bästa och då blir det ofta Sheraton eller Westin, som båda oftast uppfyller frukost och nätverks kriteriet, och allmänt bra standard. Det händer att jag byter och flyttar t.ex. in till stan' om där finns t.ex ett W efter konferensen eller mötena.

Har skrivit recensioner på en del av dessa och försökt , med varierande framgång, förklara vad det där "extra" kan vara.
 
Toppen