Senaste nytt

Vad är viktigast på hotellet?

Generellt
Rent och fräscht. Lite trött på att det luktar fuktskada i badrum på så många ställen.
WiFi som fungerar
Bra säng
Bra frukost vilket i mitt fall inte är lika med en massa olika rätter. Fåtal som är bra är att föredra
Relaxavdelning att föredra (Gym, Pool, Bastu)
I SE och NO är parkeringsplatser viktigt
Strategiskt utplacerade väggkontakter.
Kunna sitta och jobba om det är arbete.
Belysning som inte kräver att man måste jaga rätt knapp för att släcka tak- och/eller vägglampor

Rent, fräscht vill inte se stumpor eller trosor under sängen. (vilket jag funnit)
Sängen, kuddarna
Frukosten
Bra personal (service)
Wifi
Läge
Bra arbetsplats
Relax, gym,

Rent/fräscht (är dammallergiker, så 30 år gamla heltäckningsmattor och mögliga badrum etc. går totalt bort - är i övrigt inte rädd för ett kantstött och omodernt skrivbord...)
Säng+kuddar som går att sova på!
Wifi
Gym/relax/pool etc.

Det övriga såsom service, personal, restaurang/bar etc. är naturligtvis också viktigt, men då jag oftast reser i jobbet och äter på stan eller med vänner/kollegor så har jag ofta litet behov av service från hotellet. Skillnad är det då jag är på semester och kan få för mig att utnyttja diverse bekvämligheter och vill ha bra service.

Rent och fräscht
Rejäl storlek på fönster och gärna utsikt, dvs högt upp
WiFi snabbt och fritt (fungerar oftast bättre på billigare hotel)
Aircondition som inte väsnas för mycket och som faktiskt går att ställa in vilket jag tycker är lite si och så på många ställen
Sängen inte så viktig då min rygg tycks tåla de flesta sängar
Lounge är ju trevligt men ganska onödigt för min del, går hellre till något cafe/bar
Minibar använder jag i princip aldrig
En kunnig Concierge kan göra stor skillnad

En säng som är minst 120cm bred och 200cm lång med minst 2 kuddar. Sängen får inte vara lika hård som kinesiska sängar och jag ska inte ligga i en grop. Bredvid sängen ska det finnas: 1 lampa som kan tändas utan att jag reser mig från sängen och minst 1 eluttag (men om det är två kommer jag vara gladare). Och det ska finnas ett täcke, jag är less på alla som tror att ett tomt lakan är ett täcke. Ett täcke är fluffigt.

Avsaknad av fönster till sovrummet/vardagsrummet från toaletten. Jag måste kolla noggrannare på bilder när jag bokar hotell i framtiden. Air condition beror på säsong.

Wifi som fungerar, inget "wifi i offentliga utrymmen". Jag är beredd att ta med en egen router om de erbjuder trådat internet i rummen.

Positivt om det ligger en 7-eleven eller motsvarande i närheten där jag kan köpa cola i riktiga flaskor, också. Saker som renlighet och plats är såklart också viktigt.

Wi-fi, skön säng, bra lounge, bra dusch (inte dusch i badkar). Ungefär så, i den ordningen. Och hatar för övrigt det där fenomenet med fönster eller ännu värre öppet mellan toalett och resten av rummet/rummen.
Edit: strykjärn på rummet är ett krav, annars går det hotellet bort.

Jag uppskattar renlighet och ett bra läge. Detta gäller mest när jag reser privat och föredrar att gå i städer och bo nära vatten tex.

I tjänsten bor jag där det behövs för att smidigt kunna arbeta och ta mig med bil till olika platser.
Parkering uppskattas verkligen när jag ska jobba och en god och bra frukost är en verklig bonus oavsett ärende på hotellet :)

Toppen