Senaste nytt

vad är skillnaden mellan economy campaign classic och economy classic, vad betyder campaign?

Barjas

Medlem
Jag sitter kollar flygbiljetter på Finnair och ser att det finns olika ekonomi biljetter men vad är skillnaden mellan ECONOMY CAMPAIGN CLASSIC och ECONOMY CLASSIC, vad betyder campaign?
 

E.K

Medlem
Jag kan inte se någon skillnad alls förutom marginell skillnad på pris. Campaign betyder ju erbjudande och den biljetten är aningen billigare.
Scrolla ner och klicka på "Vad ingår i olika bljettyper" så får du svar din fråga och vad som passar för dina behov med bagage och dylikt.
 

Hachans

Medlem
Campaign är en kampanjbiljett och Classic är ordinarie pris. Inte konstigare än så. Finns även för business.

Har inte kollat så noga men jag tror att campaign light finns också.
 

denaxe

Medlem
Har biljetter bokade ARN - MIA nu den 4:e april och bokade dessa med ECONOMY CAMPAIGN CLASSIC. Vad jag förstår så är det en kampanj där biljetterna är billigare än ECONOMY CLASSIC och dessutom får du ändra biljetterna "gratis" (du får förmodligen betala ev. mellanskillnad) fram till 48 timmar före avgång vilket du inte får med ECONOMY CLASSIC.
 
Toppen