Senaste nytt

vad är skillnaden mellan economy campaign classic och economy classic, vad betyder campaign?

Barjas

Medlem
Någon som åkt med Finnairs direktflyg till Los Angeles och som kan säga hur upplevelsen var nu efter att de öppnat upp resandet till USA ? Funderar på att åka i sommar med Finnairs direktflyg.
 

Senator

Moderator
Någon som åkt med Finnairs direktflyg till Los Angeles och som kan säga hur upplevelsen var nu efter att de öppnat upp resandet till USA ? Funderar på att åka i sommar med Finnairs direktflyg.

Nu är det inte direkt svar på din fråga men exakt vad är du ute efter? Och vilken kabin tänker du om åka?

Vi åkte Finnair Business till Dubai och det lämnade en del att önska men samtidigt en konstig avgångstid och en kort flight.
 

Barjas

Medlem
Hej,

Jag tänkte boka ett flyg med Finnair, direkt till LA, och samma flyg finns på British Airways hemsida.
Vad är +- med att boka direkt på Finnairs hemsida och BA hemsida ? Samma pris och samma biljettyp.
 

Barjas

Medlem
Jag tänkte åka i deras economy (classic) kabin. Jag funderar mest på vad var bra och dåligt med den flygresan.
 

Senator

Moderator
Hej,

Jag tänkte boka ett flyg med Finnair, direkt till LA, och samma flyg finns på British Airways hemsida.
Vad är +- med att boka direkt på Finnairs hemsida och BA hemsida ? Samma pris och samma biljettyp.

Att Finnair ibland har kampanjer via deras sociala medier som ger extra rabatt. Kolla deras Instagram.

En annan skillnad är vart du tänker kreditera poäng.

Annars ingår båda i det som heter OneWorld North Atlantic Joint Venture så man delar på intäkter och kostnader.
 

Senator

Moderator
Jag tänkte åka i deras economy (classic) kabin. Jag funderar mest på vad var bra och dåligt med den flygresan.
Att den är lång i ekonomiklass är det första jag tänker på

Det finns en del som har åkt ARN-JFK/MIA och ARN-BKK/HKT. Vet inte om jag har sätt något gällande ARN-LAX specifikt men det finns en del som har åkt de andra rutter och har säkert lite info.
 

Barjas

Medlem
Jag har försökt läsa men lyckades inte först, någon här kanske kan hjälpa.

Jag tänker boka flyg via BA hemsida och flyga direkt med Finnair till LA i sommar. Om jag vill boka om resan dit till annat datum, ingår det just nu för alla biljettyper och vad är avgiften? Jag vet dock att ombokningen sker på BA:s hemsida även om det är Finnair som flyger.
 

Barjas

Medlem
Det är en långresa stämmer !

Tack för svar, får se om någon som flugit de rutter du nämner har lite info :)
 

Barjas

Medlem
Har faktiskt inte tänkt på vart jag ska kreditera poäng, vet inte skillnaden mellan dessa båda flygbolag.

Tänkte boka med Amex så vet inte om det gör någon skillnad i vart jag bokar.

Undrar mest vilket bolag som har bäst villkor med ombokning
 

Berglund

Medlem
Undrar mest vilket bolag som har bäst villkor med ombokning
Alla bolag erbjuder olika typer av biljetter, så regler för ombokning är mer ”biljettspecifikt” än vad det är ”bolagsspecifikt”. Vilka regler som gäller för ombokning får man läsa om på respektive biljettvillkor, det är svårt/omöjligt att säga det på bolagsnivå.
 
Toppen