Senaste nytt

Vad är rimligt att begära i kompensation

Lånat denna tråd. Åkte till Dallas med sas och på vägen dit blev bagaget 30-36 timmar sent. På vägen hem flög jag i plus, men i ett gammalt plan. Vi fick då en ipad för det inte fanns någon skärm, det fanns tio filmer och ingen var speciellt ny. När jag gick på toaletten såg jag att det fanns det vanliga betydligt större utbudet i Go. Jag började läsa min bok, men när det släckte ner kabinen så fungerade inte min lampa. Det sa att hela planet var fullt i Go och plus så jag fick skriva när jag kom hem. Vad kan vara rimligt i kompensation för detta? Är det någon som har erfarenhet av att få ipads? Är det alltid bara ca 10 filmer? Ha en trevlig fredag!

Har ingen erfarenhet av gamla kabinen i plus på longhaul. Men på bilder som jag sett så finns det ju i alla fall skärmar?

MEN...
Att bagaget blev sent är väl något som du borde ta med din kortutgivare och kräva ersättning för saker som du blev tvungen att köpa. Tyvärr inte så mycket bolaget kan göra åt det. (?)
Utebliven, inflight entertainment (IFE) brukar ge 10.000 poäng i ersättning. Ytterligare trasiga saker brukar ge lite poäng också.

Tråkigt att det blev en kass resa hem. :(

Tack för omtanken. Det kom ut med samma typ av lådor maten kommer i så fick vi skriva på en lista och fick i ipad. Jag har kontaktat Amex i bagagefrågan. Känns lite störigt när man betalade extra för plus så var det sämre än Go....dom hade både fler filmer och ljus. Tack ändå. Vi får se vad dom säger. Ha det

Ska åka CPH-NRT i plus i gamla kabinen i slutet av maj så jag ska vara extra vaksam på sådant här!

Lycka till!

Inget WiFi ARN-HKG (M) eller HKG-ARN (C) med SK. Skickade ett klagomål till "Customer care" och fick 3000 extrapoäng som jag ifrågasatte då mina 2 resekamrater fick 40000 extrapoäng varpå de adderade 2000 extrapoäng. Med andra ord ingen som helst konsekvens och enligt mig en riktigt snål kompensation.

Har jag förstått rätt att de 40k egentligen var att uppgraderingskostnaden ströks för dina två medresenärer?
Det har hänt mig också vid claims, men underligt att de särbehandlade dig.

Har jag förstått rätt att de 40k egentligen var att uppgraderingskostnaden ströks för dina två medresenärer?
Det har hänt mig också vid claims, men underligt att de särbehandlade dig.
Ja så tolkar jag det. Kontakten med kundtjänst och deras avsaknad av servicekänsla och lögner gör mig mer irriterad än själva särbehandlingen.

Ska åka CPH-NRT i plus i gamla kabinen i slutet av maj så jag ska vara extra vaksam på sådant här!

Lycka till!
Risken blir mindre och mindre att det faktiskt blir så... Hur många omoddade är det kvar nu? En? Minsta omkastning i omloppen och det blir ny kabin :)

Några citat är från SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Fick själv 20000 p för icke existerande wifi hem från Hong Kong till Arlanda när vi flög under sportlovet.

Skrev och klagade lite försynt att det var en mindre oangelägenhet att internet inte fungerade... dagen efter så kom det 3000p som kompensation.

Jag fick också bra kompensation för att wifi var stendött på RKU både ut och hem från LAX.

Hmm...stor variation på kompensation för icke existerande wifi. Vad är "bra"? Jag fick 5000 poäng för LAX-ARN.

Toppen