Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Aj aj aj. Reser ARN-LAX på lördag och är beroende av fungerande wifi för att kunna kolla AIK-Örebro. När vet man vilket plan som flyger på lördag?
Den senaste veckan har RKT och RKU delat på LAX/EWR, men nu har de tagit ut RKU ur den rotationen och slängt in RKS istället, den är pä väg till LAX nu. RKU landade från EWR i morse och kan underhållas till i morgon eftermiddag då den behöver gå in i HKG/ORD-rotationen. Om inget oförutsett inträffar kommer RKS och RKT köra LAX/EWR den närmaste veckan, och det borde då vara RKT som kör till LAX på lördag.

Nya konstiga egenheter gällande SAS serveringskoncept. I dag i plus inrikes bad jag om en polarrulle med skinka (låg ett gäng i vagnen).
- Nä, polarrullarna är bara till försäljning i Go, i Plus bjuder vi på Wasa-knäcke.
Helt sanslöst måste jag säga. Detta koncept lanserades som något enkelt (i Plus: välj vad du vill). Det har blivit precis tvärtom.

Nya konstiga egenheter gällande SAS serveringskoncept. I dag i plus inrikes bad jag om en polarrulle med skinka (låg ett gäng i vagnen).
- Nä, polarrullarna är bara till försäljning i Go, i Plus bjuder vi på Wasa-knäcke.
Skriv och klaga, så kan det väl inte vara?
Har ätit såna i Plus de tre senaste flygningarna, fick även en extra att ta i fickan senast då jag skulle missa lunchen pga. direkt till en lektion från flyget.

På de två senaste resorna så fungerade inte internet, varken till EWR eller hem från LAX.
På vägen ut var det helt dött, på vägen hem så gick det inte att få fri access, man kunde be om en voucher om man ville komma ut. Kanske bara jag som hade otur.. eller är det så här dålig tillgänglighet?

CIterar mig själv.
Skrev och klagade lite försynt att det var en mindre oangelägenhet att internet inte fungerade... dagen efter så kom det 3000p som kompensation.

I dag i plus inrikes fick jag utan problem en polarrulle utöver "fresh bites", dessutom med en fråga om jag inte ville ha ytterligare en.

Kan det bero på att jag satt på udda radnummer, höger sida? Eller att det var ett jämnt flightnummer? Regn vid start och sol vid landning, kan det finnas flera parametrar som spelar in? Vad hade hänt om jag bett om smoothie istället för vatten?

Är det sant???? SAS *facepalm*

Detta luktar ny smoothiegate

Skriv och klaga, så kan det väl inte vara?
Har ätit såna i Plus de tre senaste flygningarna, fick även en extra att ta i fickan senast då jag skulle missa lunchen pga. direkt till en lektion från flyget.

I dag i plus inrikes fick jag utan problem en polarrulle utöver "fresh bites", dessutom med en fråga om jag inte ville ha ytterligare en.

Kan det bero på att jag satt på udda radnummer, höger sida? Eller att det var ett jämnt flightnummer? Regn vid start och sol vid landning, kan det finnas flera parametrar som spelar in? Vad hade hänt om jag bett om smoothie istället för vatten?

För att göra det ännu rörigare sa Pursern att vissa tider på dygnet ingår polarrulle i plus och andra tider gör det inte det. Var en EBP ombord som blev rätt irriterad när han inte heller fick en polarrulle.

Toppen