Schyst deal måste jag säga, hade jag blivit erbjuden det hade jag tagit det alla dagar i veckanFlyget hem från DC blev inställt. Fick åka economy med United I en sunk-kärra vid München istället för Plus till CPH med ny kärra se tråden:
Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Skrev igen ett gnällmail och fick enligt EU261 700 Euro för downgrade och försening samt 30 000 EB som plåster på såren.
Absolut!Schyst deal måste jag säga, hade jag blivit erbjuden det hade jag tagit det alla dagar i veckan![]()
Det var någon på forumet som fick tillbaka mellanskillnaden mellan plus och go i cash. Det borde kanske gå att få samma kompensation?Jag var bokad i Plus och hamnade på LAN-kärran (LN-RKP) ORD-CPH. Alltså, vanliga ekonomistolar i någon slags pseudo-plus setup...
Några kollegor har vid tidigare tillfällen blivit kompenserade med extrapoäng för samma sak, men jag hade hellre fått en monetär downgrade compensation (75% av biljettpriset enl EU261 om jag fattat det hela rätt). Någon som har lyckats detta? Jag vill förstås hävda att det är en downgrade, men frågan är vad SAS anser eftersom servicen var som "vanlig" Plus?
Det var någon på forumet som fick tillbaka mellanskillnaden mellan plus och go i cash. Det borde kanske gå att få samma kompensation?