Senaste nytt

Vad är rimligt att begära i kompensation

Väcker liv i denna tråd.
Trasig IFE samt wifi over till DC för ett par veckor sedan. Satt I plus. Kändes lite surt med IFE:n då hela Plus var fullbokat och jag såg fram mot nya underhållssystemet.. jaja. Bittert gnällmail resulterade I 10 000 EB! :)

Flyget hem från DC blev inställt. Fick åka economy med United I en sunk-kärra vid München istället för Plus till CPH med ny kärra se tråden:

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Skrev igen ett gnällmail och fick enligt EU261 700 Euro för downgrade och försening samt 30 000 EB som plåster på såren.
Schyst deal måste jag säga, hade jag blivit erbjuden det hade jag tagit det alla dagar i veckan :)

Jag var bokad i Plus och hamnade på LAN-kärran (LN-RKP) ORD-CPH. Alltså, vanliga ekonomistolar i någon slags pseudo-plus setup...

Några kollegor har vid tidigare tillfällen blivit kompenserade med extrapoäng för samma sak, men jag hade hellre fått en monetär downgrade compensation (75% av biljettpriset enl EU261 om jag fattat det hela rätt). Någon som har lyckats detta? Jag vill förstås hävda att det är en downgrade, men frågan är vad SAS anser eftersom servicen var som "vanlig" Plus?

Jag var bokad i Plus och hamnade på LAN-kärran (LN-RKP) ORD-CPH. Alltså, vanliga ekonomistolar i någon slags pseudo-plus setup...

Några kollegor har vid tidigare tillfällen blivit kompenserade med extrapoäng för samma sak, men jag hade hellre fått en monetär downgrade compensation (75% av biljettpriset enl EU261 om jag fattat det hela rätt). Någon som har lyckats detta? Jag vill förstås hävda att det är en downgrade, men frågan är vad SAS anser eftersom servicen var som "vanlig" Plus?
Det var någon på forumet som fick tillbaka mellanskillnaden mellan plus och go i cash. Det borde kanske gå att få samma kompensation?

• Gilla
Reactions: MrB
Palmen och Kimmen00, tack för infon. Då blir det till att fråga om båda alternativen och välja det som känns mest attraktivt.

Åkte Plus CPH-PEK i förra v. Lampan på min plats var sönder, gjorde inte jättemycket då det var nattflight. Skickade ett mail och påpekade det, förväntade mig inte mycket i kompensation. Fick snabbt svar och 10000 extrapoäng. Tack för det SAS.

Toppen