Senaste nytt

Vad är det som pågår med British Airways?

Många olika åsikter om "BA First" - för en tid sedan läste jag en reserapport som gav en helt annan bild.

För egen del tycker jag att "BA First" oftast är väldigt bra, men visst det är ingen caviar-service...

Var glad att du började med BA för de är det absolut sämsta bolaget att flyga förstaklass med
Jag är glad för allt du bidrar med här på forumet, men ibland är du lite väl svart/vit i dina åsikter. Jag säger inte att jag tycker BA F är det bästa/trevligaste JAG har upplevt, men jag har har haft sämre upplevelser. Och jag är ganska säker att varken du eller jag har flugit alla First-produkter på marknaden, det kan nog troligen finnas sämre än BA F? Lite nyans hjälper mycket, speciellt för nya medlemmar som kanske inte hunnit ta till sig så mycket ännu.

Vad menar du är bättre på 767? Själv väljer jag hellre att åka med deras Airbus eftersom det är blockat mittsäte på båda sidor om gången. På 767 är det bara blockat mittsäte på mittsätena, två sätena på sidorna är ju lika trånga som i ekonomi. Service och mat/dryck skliljer sig ju inte åt.

Bättre benutrymme. I A320 gnuggar jag knäna mot sätet framför, händer bara med BA och LCC (dock inte norsken).

Jag är glad för allt du bidrar med här på forumet, men ibland är du lite väl svart/vit i dina åsikter. Jag säger inte att jag tycker BA F är det bästa/trevligaste JAG har upplevt, men jag har har haft sämre upplevelser. Och jag är ganska säker att varken du eller jag har flugit alla First-produkter på marknaden, det kan nog troligen finnas sämre än BA F? Lite nyans hjälper mycket, speciellt för nya medlemmar som kanske inte hunnit ta till sig så mycket ännu.
Så vad vill du? Att jag ska ljuga om mina erfarenheter för att andra inte håller med? Det kommer inte att hända. När jag ser något jag inte håller med om kommer jag att påtala det

Jag har aldrig påstått att jag testat alla förstaklassprodukter (har nog en hel del kvar) men när tex AA Trancon F i USA känns bättre än BA F så är något snett för de flesta här är nog ganska överens om att domestic F i USA inte riktigt är i nivå med internationell F... Visst kan man råka ha tur med en bra BA F flight, men jag har haft många fler dåliga än bra F-flighter med BA.

...men när tex AA Trancon F i USA känns bättre än BA F så är något snett för de flesta här är nog ganska överens om att domestic F i USA inte riktigt är i nivå med internationell F...

Jag håller helt med även om jag måste framhålla att AA domestic F är väldigt bra med min erfarenhet och inte på något sätt kan jämföras med BA F som är en väldigt bra "produkt" det också, enligt min erfarenhet!

Sen ba ställde in sin flight från Arn till lhr som gjorde att vi var tvinga att byta till SAS , så sjönk dom i mina ögon ,bokade dom för att få flyga b747/a380 ac nej

Toppen