Senaste nytt

Vad är bäst på Malmö Aviation? Free seating eller pre-seating?

mha321

Medlem
Det är ju tråkigt att du upplever att du blev knuffad. Jag har aldrig sett något sådant på alla mina flighter med TF, det normala är att alla passagerare håller normalt avstånd.
Ja, jag utgår ifrån att det inte alltid är så. Vore det så skulle nog färre använda dem :)

Det har visseligen inte alltid hänt, men jag har haft tillräckligt många dåliga erfarenheter med dem för att välja något annat när möjlighet ges. Men ibland passar helt enkelt avgångstider bättre...
 

MegaFlyer

Medlem
En kombination kanske vore ngt. Skulle köra seatat första 5-8 raderna och vid nödutgång. Lägga på en premie för seating och bjuda status passagerare på bästa platser.

Till detta följer såklart mycket klar och tydlig 360 graders kommunikation med markering av säten och budskap.

Free seating verkar vara en helig ko hos Malmö Aviation.

Någon som vet mer?
 

Lonelyflyer

Medlem
Flög precis Malmö till Göteborg via Bromma från Östersund. Gillar nog pre-Seating bäst.

De var Saab2000 till Bma o ja kliver inte på först så de första CC säger är att sätt er efter rad 14 (av 18..) inte så mkt free seating såna gånger. Nu var de förvisso halvtomt plan så ja fick ändå fönsterplats.
 

In_Sweden

Medlem
Flög precis Malmö till Göteborg via Bromma från Östersund. Gillar nog pre-Seating bäst.

De var Saab2000 till Bma o ja kliver inte på först så de första CC säger är att sätt er efter rad 14 (av 18..) inte så mkt free seating såna gånger. Nu var de förvisso halvtomt plan så ja fick ändå fönsterplats.
Låter lite som en viktfördelningsfråga?
 

MrGunnar

Medlem
Jag tycker Tf har flera fördelar i stort, ett fantastiskt trevligt inrikesbolag. Själv är jag freeseatare av gammal ohejdad vana. Incheckning fram till 10 min innan avgång är ju kung! Nackdelen är som sagt tjurrusningen när ombordstigningen öppnar. Dessutom verkar möjligheten att kränga dyra biljetter öka, för inte tala om möjligheten att sälja hutlös sätesreservation till ekonomiresenärer.

Lösningen är att ta med sin lilla dotter på 18 månader så får man prioriterad ombordstigning...
 
Toppen