Senaste nytt

Vad är bäst på Malmö Aviation? Free seating eller pre-seating?

Treo

Medlem
För mig skulle free seating vara en "deal breaker":mad:. Illa nog att behöva stressa med att hitta plats för handbagage om man råkar flyga S*S där prioboarding är en illusion.
 

El0

Medlem
Pre-seating.
Undviker att flyga Malmö Aviation just pga att det är en cirkus att se vuxna människor trängas för att få fönsterplats.
Senast imorse kl 05:55 upplevde jag detta.
En man kommer, stressad som f*n och harklar sig och beklagar sig över att det går så långsamt i säkerhetskontrollen.
När hans väska är på väg ut från x-ray så sliter han tag i den och drar den över alla andra grejer på rullbandet vilket resulterar i att 2 backar ramlar i golvet, varav den ena innehåller min laptop.
Blev nådigt förbannad på denna herre och förklarade att han lätt skulle hinna med sitt plan som inte avgår förrän 06:50.
Iväg sprang han och "parkerade" sin väska i Malmö Aviations gate-spärr (ser ut som typ en tunnelbanespärr) så att han skulle få gå ombord först och välja sittplats.

Pinsamt att se. :)
 

Peyton

Ny medlem
Att kunna välja plats är så klart bra. Däremot för det med sig att boarding tar längre tid vilket är en större nackdel.
 
Föredrar helt klart Pre-Seating. Jag väljer bort TF av flera orsaker, men om man införde möjlighet att välja plats i förväg, hade det funnits en orsak mindre.
 
F

FCT

Guest
Fri seating absolut! Går mycket snabbare att boarda då.

En annan detalj som ofta syns är att på SAS-flighter är det en klunga runt gaten medan TF-flighter har köer. Den trängsel som ibland uppstår är framförallt på BMA vid rusningstid då det är mycket folk på liten yta. Varför klarar resenärerna på TF att köa medan SAS dito inte klarar det? Tål att tänkas på... :rolleyes::D
 
A

Aurora

Guest
En annan detalj som ofta syns är att på SAS-flighter är det en klunga runt gaten medan TF-flighter har köer. Den trängsel som ibland uppstår är framförallt på BMA vid rusningstid då det är mycket folk på liten yta. Varför klarar resenärerna på TF att köa medan SAS dito inte klarar det? Tål att tänkas på... :rolleyes::D

Noe svenskt? Blir alltid køer på norske avganger med SAS, har aldri opplevd noe klynge :)
 

mha321

Medlem
Fri seating absolut! Går mycket snabbare att boarda då.

En annan detalj som ofta syns är att på SAS-flighter är det en klunga runt gaten medan TF-flighter har köer. Den trängsel som ibland uppstår är framförallt på BMA vid rusningstid då det är mycket folk på liten yta. Varför klarar resenärerna på TF att köa medan SAS dito inte klarar det? Tål att tänkas på... :rolleyes::D

Nu flyger jag inte tf speciellt ofta bland annat av den anledningen. De gånger jag gjort det har det definitivt varit klunga och inte köer tycker jag mig minnas. Särskilt på Bromma när klungan ofta fyller upp hela avgångshallen - sist jag var där kom jag inte ens ut ur taxfree butiken förrän planen började boarda (det är visserligen inte flygbolagets fel utan den total feldimensionerade flygplatsen).

Sedan är TF fortfarande det enda fall där jag kommit två steg upp på trappan till flygplanet för att sedan bokstavligen få en tackling och åka ner på plattan igen. Klarade mig nätt och jämt stående. Som van TF-resenär är man antagligen van vid det och förberedd, så man sätter axeln emot och står kvar (det ser så ut på andra åtminstone, när jag studerat det på senare flighter), men jag var oförberedd dem gången (inte nu längre).

Men det kanske är Bromma-syndrom. När jag tänker efter har jag nog konstigt nog aldrig flugit TF *till* Bromma utan bara från.

Så nej tack. Både Bromma och TF undviker jag så långt det går....
 
F

FCT

Guest
Nu flyger jag inte tf speciellt ofta bland annat av den anledningen. De gånger jag gjort det har det definitivt varit klunga och inte köer tycker jag mig minnas. Särskilt på Bromma när klungan ofta fyller upp hela avgångshallen - sist jag var där kom jag inte ens ut ur taxfree butiken förrän planen började boarda (det är visserligen inte flygbolagets fel utan den total feldimensionerade flygplatsen).

Sedan är TF fortfarande det enda fall där jag kommit två steg upp på trappan till flygplanet för att sedan bokstavligen få en tackling och åka ner på plattan igen. Klarade mig nätt och jämt stående. Som van TF-resenär är man antagligen van vid det och förberedd, så man sätter axeln emot och står kvar (det ser så ut på andra åtminstone, när jag studerat det på senare flighter), men jag var oförberedd dem gången (inte nu längre).

Men det kanske är Bromma-syndrom. När jag tänker efter har jag nog konstigt nog aldrig flugit TF *till* Bromma utan bara från.

Så nej tack. Både Bromma och TF undviker jag så långt det går....
Det är ju tråkigt att du upplever att du blev knuffad. Jag har aldrig sett något sådant på alla mina flighter med TF, det normala är att alla passagerare håller normalt avstånd.
 
Toppen