En annan detalj som ofta syns är att på SAS-flighter är det en klunga runt gaten medan TF-flighter har köer. Den trängsel som ibland uppstår är framförallt på BMA vid rusningstid då det är mycket folk på liten yta. Varför klarar resenärerna på TF att köa medan SAS dito inte klarar det? Tål att tänkas på...
Fri seating absolut! Går mycket snabbare att boarda då.
En annan detalj som ofta syns är att på SAS-flighter är det en klunga runt gaten medan TF-flighter har köer. Den trängsel som ibland uppstår är framförallt på BMA vid rusningstid då det är mycket folk på liten yta. Varför klarar resenärerna på TF att köa medan SAS dito inte klarar det? Tål att tänkas på...
Det är ju tråkigt att du upplever att du blev knuffad. Jag har aldrig sett något sådant på alla mina flighter med TF, det normala är att alla passagerare håller normalt avstånd.Nu flyger jag inte tf speciellt ofta bland annat av den anledningen. De gånger jag gjort det har det definitivt varit klunga och inte köer tycker jag mig minnas. Särskilt på Bromma när klungan ofta fyller upp hela avgångshallen - sist jag var där kom jag inte ens ut ur taxfree butiken förrän planen började boarda (det är visserligen inte flygbolagets fel utan den total feldimensionerade flygplatsen).
Sedan är TF fortfarande det enda fall där jag kommit två steg upp på trappan till flygplanet för att sedan bokstavligen få en tackling och åka ner på plattan igen. Klarade mig nätt och jämt stående. Som van TF-resenär är man antagligen van vid det och förberedd, så man sätter axeln emot och står kvar (det ser så ut på andra åtminstone, när jag studerat det på senare flighter), men jag var oförberedd dem gången (inte nu längre).
Men det kanske är Bromma-syndrom. När jag tänker efter har jag nog konstigt nog aldrig flugit TF *till* Bromma utan bara från.
Så nej tack. Både Bromma och TF undviker jag så långt det går....