Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

Vem vet, kanske någon/några härifrån kan vara orsaken till ändringen?

Det kan nog tänkas vara en av orsakerna och skulle då inte vara något konstigt med tanke på att en stor del av forumets inlägg just handlar om att systematiskt dra fördelar av olika typer av förmåns- och bonus-program!
 
Last edited:
Jag tror att de har satt 100.000 rekryteringspoäng/år i och med att du nu kan rekrytera digitalt. Betydligt lättare att spamma inbjudningar via sociala medier, mail och andra utskick nu än med en traditionell pappersinbjudan. Tror helt enkelt att de vill förhindra spammet och har inte något med oss på BC att göra.
 
Jag tror att de har satt 100.000 rekryteringspoäng/år i och med att du nu kan rekrytera digitalt. Betydligt lättare att spamma inbjudningar via sociala medier, mail och andra utskick nu än med en traditionell pappersinbjudan. Tror helt enkelt att de vill förhindra spammet och har inte något med oss på BC att göra.
Det tror jag också är en rimligare tolkning. Visserligen kan ett par enstaka personer sticka it, men jag är tveksam till att det varit så stort problem för Amex att de ändrat t&c på grund av detta forum.
 
Det tror jag också är en rimligare tolkning. Visserligen kan ett par enstaka personer sticka it, men jag är tveksam till att det varit så stort problem för Amex att de ändrat t&c på grund av detta forum.
Det är nog inget problem över huvud taget, de får nya kunder utan att göra egen marknadsföring. Sen har väl aldrig tanken varit att man ska dra in 2-300k poäng per år på detta sätt.
 
Det är nog inget problem över huvud taget, de får nya kunder utan att göra egen marknadsföring. Sen har väl aldrig tanken varit att man ska dra in 2-300k poäng per år på detta sätt.
Håller helt med, men å andra sidan kanske det inte spelar någon roll - Amex får 100 nya kunder och någon får en massa poäng som tack!
 
Det är nog inget problem över huvud taget, de får nya kunder utan att göra egen marknadsföring. Sen har väl aldrig tanken varit att man ska dra in 2-300k poäng per år på detta sätt.
Risken med över aggressiv marknadsföring där är ju att man får väldigt många signups som sedan Inte använder kortet och förnyar. Då blir kostnaden för de poängen större. Och risken där är nog betydligt större för en som rekryterar utanför närmaste kretsen.
 
Risken med över aggressiv marknadsföring där är ju att man får väldigt många signups som sedan Inte använder kortet och förnyar. Då blir kostnaden för de poängen större. Och risken där är nog betydligt större för en som rekryterar utanför närmaste kretsen.
Absolut, men alla betalar ju en årsavgift så poängen kanske går plus minus noll (vet inte vad det kostar att köpa poängen). Det är nog inte så många som signar upp för ett kort som kostar 1000 om året och sen inte använder det.
 
Toppen