Senaste nytt

Värt en omväg för att prova business med Singapore?

bankb

Medlem
Ja. De är uppdaterade så man inte behöver fälla ryggstödet framåt utan man kan "själv" göra om den till säng.

Aha, det är därifrån jag fått att de har stolar man inte behöver fälla.

Känns osäkert att hoppas på att man får åka med nya A380. Antar att de inte har så många i trafik än.
 

Anfield

Medlem
Har en bokning med Singapore i Business Class SIN-DPS i höst, såg på bokningen att det är en 787 som ska flyga.
Är det då dom nya 787-1000 eller har Singapore andra 787 or ? Är ju en kort business flygning, hur är servicen på dessa korta flygningar ?

Såg även att det gick att boka " book the Cook " på denna flygning. Någon som har tips om vad man ska välja ? Funderar på US grilled beef fillet.

Flyger även Singapore i business ner via Moskva något man bör tänka på där ? är det någon säkerhetskontroll när man kliver av och på ?
Finns det något trevligt fika i loungen ?

Resan är inte för än långt in på hösten men jag passade på att kapa denna tråd lite :)
 

Mediana

Medlem
Har en bokning med Singapore i Business Class SIN-DPS i höst, såg på bokningen att det är en 787 som ska flyga.
Är det då dom nya 787-1000 eller har Singapore andra 787 or ? Är ju en kort business flygning, hur är servicen på dessa korta flygningar ?

Såg även att det gick att boka " book the Cook " på denna flygning. Någon som har tips om vad man ska välja ? Funderar på US grilled beef fillet.

Flyger även Singapore i business ner via Moskva något man bör tänka på där ? är det någon säkerhetskontroll när man kliver av och på ?
Finns det något trevligt fika i loungen ?

Resan är inte för än långt in på hösten men jag passade på att kapa denna tråd lite :)

Jag åkte den sträckan nu i maj och det var den gamla inredningen. Får alltid lite 70 tals känsla även om så inte är fallet, men det är egentligen ingenting att klaga på. Sätena är bekväma och servicen är som sig bör. Angående maten så bör du räkna med att köttet kommer väl tillagat. Jag gillar mitt kött medium rare och det är mer åt well done.

Jag har bara flugit hem via Moskva och då är det passkontroll + säkerhetskontroll. Aldrig kollat efter "fika" i loungen eftersom det varit tidig morgon, men det är ju Ryssland så något måste de ju ha.
 

Per N

Medlem
Beträffande "fika" i loungen i Moskva så hade dom både Löwenbräu och Staropramen på flaska om jag inte minns fel. Det tyckte jag var trevligt jämfört med öl utbudet i många andra lounger. Det var säkerhetskontroll i DME vid avstigningen både ARN-SIN och SIN-ARN. Ju snabbare man är av planet desto smidigare genom säkerhetskontrollen.
 
Toppen