Senaste nytt

Värt en omväg för att prova business med Singapore?

Jonas C

Medlem
Lounger och transfer i Europa är inte så upphetsande, men om möjligheten finns så skulle jag valt byte i Köpenhamn över "direktflyget" via Moskva. Jobbigt att tvingas uthärda en transfer i Ryssland och dålig rysk catering på sträckan DME-SIN. Fördelen med Köpenhamn är att man slipper transfer security på både ut och hemresa, samt att man får några timmars extra sömn.

Vad kör de förresten med för kärror intra Asien, är ju ändå en 6 timmars flight till Seoul.

A330-300. Väldigt bekväma stolar fören 6-7 timmars flight.

45E390AC-476B-435F-8356-E0EDBD483F33.jpeg
 

staff

Medlem
J ar aldrig vart en omvag i min mening, savida alternativet inte ar Y (eller i vissa fall Premium Y).
 
J ar aldrig vart en omvag i min mening, savida alternativet inte ar Y (eller i vissa fall Premium Y).

För att fler ska förstå kan det vara bra att inte enbart andväda förkortningar och bokningsklasser. Att referera till J, Y och Premium Y istället för att skriva ut vad dessa innebär skapar snarare kunskapsklyftor än att bidra till en bättre förståelse för de mindre insatta.

Ungefär som att säga till en total nybörjare att ta med sig sitt ABC till första dyklektionen.
 

Mediana

Medlem
Åkte gamla A380 mellan Singapore och CDG nyss och den var ju inget att hänga i julgranen. Skulle verkligen undvika den om möjligt. Jag tycker det är helt OK att åka hem via Moskva. Ja, jobbigt att kliva av men du får sitta i samma plan när du flyger vidare sen, till skillnad mot att byta till SAS eller LH på sista sträckan.
 

mischadee

Medlem
Är A350 från ARN och 777 från CPH med deras helt nya sätet? Som inte längre fälls framåt för att göra om till lieflat? Och som har recline för start och landning?

Nej det är fortfarande till att fälla ryggstödet framåt för att sova men ändå att föredra framför gamla A380. Om du kan fånga nya A380, tror den kör från London så är ju den att föredra skulle jag tro.
 

bankb

Medlem
Nej det är fortfarande till att fälla ryggstödet framåt för att sova men ändå att föredra framför gamla A380. Om du kan fånga nya A380, tror den kör från London så är ju den att föredra skulle jag tro.

Aha, är det andra säten i nya A380 jämfört med A350 eller 777?
 
Toppen