Senaste nytt

Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard?

Det står nämligen så här: **Extrapoängen sätts in på EuroBonus-kontot senast tre månader efter ditt/dina köp under förutsättning att du fortfarende har kvar kortet vid poängöverföringen. Du får inte heller ha haft ett SAS EuroBonus World MasterCard de senaste två åren.

Visa bifogad bild 57169
Det är inte extra poängen för sign up utan poängen man får när man handlar med kortet som inte kommit

Poängen brukar komma in tidigare, men alltid först efter att e-fakturan landat i banken. Varken faktura eller poäng har kommit ännu men det är antagligen bara en tidsfråga.

Är det nedan länk som är bäst att signa upp sig på eller finns det bättre värvningsbonusar?
T006 | SAS Eurobonus World MasterCard

Hur funkar det med att använda kortet för spel på utländska spelbolag, får man bonus på insättningar?
Av vad jag kunnat läsa funkar insättningar på spelbolag som kontantuttag vilket inte ger poäng. Men jag har inte testat själv.
Däremot kan du köpa paysafe kort på typ Statoil eller liknande och sätta in med istället och då får du poäng.

Hur är detta korts reseförsäkring egentligen? Är Coops MMM reseförsäkring myyycket bättre eller har jag missat något? Verkar ju exempelvis inte ens finns ersättning för ifall du behöver avbryta din resa och åka hem eller liknande. Enbart ersättning ifall du behöver avboka resan....

Är egentligen sugen på Amex Premium, men tyvärr så känns det som att jag måste ha ett extra kort som backup bara för att det inte tas på alla ställen, vilket jag inte är så sugen på. Så jag försöker hitta vilket det bästa enskilda kortet är ifall man bara ska ha ett enda kort...

Toppen