Senaste nytt

Värsta ni sett? Hört?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ganska övertygad om att champagne kommer bestå i FCT. Självservering kanske försvinner, men lider folk av det? Knappast...
Precis. Det vore trist. Men där är vi nog helt enkelt olika. Hörde om en person som tömde kylen i en lounge i Hong Kong på sojamjölkstetror (ja, faktiskt), rakt ned i egen väska. Kanske drabbade det någon annan, kanske inte.

Saken är den att man reflexmässigt reagerar på att någon stjäl oavsett om det sker i FCT eller annan miljö, stöld är aldrig ok

Jag är ledsen för att jag tog med en burk Perrier från Unitedloungen på HKG i helgen. Förhoppningsvis har de kvar dem i sortimentet ändå.
Det är ju beteendet ni är upprörda på, så då kvittar det ju om det är en flaska champagne eller en burk vatten...

• Gilla
Reactions: Ebg
Jag är ledsen för att jag tog med en burk Perrier från Unitedloungen på HKG i helgen. Förhoppningsvis har de kvar dem i sortimentet ändå.
Det är ju beteendet ni är upprörda på, så då kvittar det ju om det är en flaska champagne eller en burk vatten...
Vilken raljerande ton du använder, tråkigt. Synd också att jag gör precis det du vill, jag reagerar på det. Jag gissar att du själv förstår skillnaden mellan en flaska vatten och en flaska champagne, så det behöver man kanske inte gå in på. Jag gissar också att du inte förväntar dig något svar på den härskartekniska frågan om barnen i Afrika.

Varför reagerar du så kraftfullt över att folk uttrycker sin avsky mot stöld och att man efterlyser civilkurage?

Vilken raljerande ton du använder, tråkigt. Synd också att jag gör precis det du vill, jag reagerar på det. Jag gissar att du själv förstår skillnaden mellan en flaska vatten och en flaska champagne, så det behöver man kanske inte gå in på. Jag gissar också att du inte förväntar dig något svar på den härskartekniska frågan om barnen i Afrika.

Varför reagerar du så kraftfullt över att folk uttrycker sin avsky mot stöld och att man efterlyser civilkurage?
Använd inte ord eller liknelser du inte förstår dig på. För övrigt är svältande barn i Afrika inte värre än misshandel.

Det är många som verkar störas på att folk snor saker från loungen. Varför bryr ni er så mycket om det? Det är väl ändå upp till loungen själva att kontrollera. Om någon bredvid mig stoppar något i väskan stör inte mig lika mycket som någon som talar högljutt i telefon eller luktar svett eller är allmänt otrevlig.
Jag "gillade" @trekker 's 2 första meningar. Varför orkar folk störa sig så mycket? Jag tycker också det är märkligt om nån orkar stjäla nåt från en lounge, men att bli upprörd? Nej, det orkar jag inte.

Det samhälle vi vill leva i byggs av oss själva. Det är ingen slump att det är som det är. Att vi i Sverige slänger skräp på gatorna men att man inte gör det i Tokyo beror på vad vi alla har kommit överens om är ok. Att grannsamverkan fungerar bra mot inbrott är för att vi bryr oss om varandra och tjuvar väljer där de minskar att bli upptäckta. Jag tycker det är bra att folk reagerar. Att inte reagera är ju samma sak som att säga att det är ok. Jag har aldrig sagt till men hoppas att jag gör det nästa gång.

Det samhälle vi vill leva i byggs av oss själva. Det är ingen slump att det är som det är. Att vi i Sverige slänger skräp på gatorna men att man inte gör det i Tokyo beror på vad vi alla har kommit överens om är ok. Att grannsamverkan fungerar bra mot inbrott är för att vi bryr oss om varandra och tjuvar väljer där de minskar att bli upptäckta. Jag tycker det är bra att folk reagerar. Att inte reagera är ju samma sak som att säga att det är ok. Jag har aldrig sagt till men hoppas att jag gör det nästa gång.
Att blanda in livsmoral och döms människor efter att man tar något drickbart med sig från loungen är naivt. Du känner inte mig eller den personen i FCT som tog dricka med sig, att säga att vi/dem inte vill ha ett tryggt samhälle är ogrundat. Har du aldrig gått mot röd gubbe? Att bryta mot lagar och regler gäller väl oavsett, eller bara de gånger du själv anser det rubbar "ditt samhälle"?
Nog med moralpredikan från oss alla, ingen av oss har nog rent mjöl i påsen.

Vissa står o käkar godis i butiken medans de fyller påsen med lösgodis. Samma gäller med frukter/bär. Vissa tycker det är OK, andra inte. Vissa tycker att "off topic"-diskussionen i tråden har gått tillräckligt långt eftersom ingen kommer ändra sig, somliga inte. Men jag är inte polis/admin/ansvarig så jag borde inte bry mig (även fast det finns en knapp för att anmäla inlägg, ungefär som att reagera och uppmärksamma ansvariga på saker som kanske kan bryta mot reglerna även utanför internet).

On topic. Kan inte komma på något specifikt tillfälle, bara återkommande beteenden men det passar inte heller in i tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen