Senaste nytt

Värsta ni sett? Hört?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår på SAS-loungen i CPH:

- flertalet riktigt fulla personer, varav en störde mig och mitt sällskap rejält genom att börja konversera med oss och försöka göra narr av min kompis eftersom hon pratar med stockholmsdialekt. Berättade också hur han hade "levt livet" i Shanghai under sin 1 månad vistelse där, utan frugan. Information som jag gärna hade klarat mig utan.

- Person som, iförd typ "jag har varit i norrland och hajkat-kläder", med rejält varma och svettiga kängor, drar ihop två stycken fåtöljer innan han således tar av sig sina skor för att lägga sig i sin nyformade säng. Det luktade unket i hela hans näromgivning (där vi satt såklart...) men också så tycker jag det är extremt vidrigt att han hade fötterna där jag ska sitta.

Det värsta jag sett var en som i Menzies på GOT fyllde på en medhavd träningsbutelj från ölkranen o_O
Annars tycker jag politiker (från alla sidor) verkar se sig själv som stående över alla andra, i synnerhet i lounger...

Fick mig att tänka på när jag trodde min syster fyllde på sin vattenflaska med vitt vin på GOT... men det var visst från vatten-tappen/kranen. Hann tänka lite sådär swedish-problems-aktigt: Nu kommer jag få EBG:t indraget...

Är väl inte det värsta jag sett, men hittar inte en bättre tråd. Medelålders kille mittemot mig stoppar ner en flaska vin i väskan helt obekymrat trots sur blick från mig Detta hände precis i Star Alliance Lounge LAX
En man i FCT valde bland Champagneflaskorna och tog sedan en och stoppade ner. Jag gapade.

Jag hade min premiär i FCT för en dryg vecka sedan och fick då uppleva samma som Johanna, en man plockade ner en flaska Champagne i sin väska strax innan han lämnade loungen. Inte utan att man var sugen att säga något men var för chockad för det.

Det är många som verkar störas på att folk snor saker från loungen. Varför bryr ni er så mycket om det? Det är väl ändå upp till loungen själva att kontrollera. Om någon bredvid mig stoppar något i väskan stör inte mig lika mycket som någon som talar högljutt i telefon eller luktar svett eller är allmänt otrevlig.

Det är många som verkar störas på att folk snor saker från loungen. Varför bryr ni er så mycket om det? Det är väl ändå upp till loungen själva att kontrollera. Om någon bredvid mig stoppar något i väskan stör inte mig lika mycket som någon som talar högljutt i telefon eller luktar svett eller är allmänt otrevlig.
Jag tycker inte man ska uppmuntra stöld, varken i lounge eller i samhället i övrigt. Blir det ett större problem kanske champagnen till slut försvinner. Det vore trist.

När det gäller dagstidningar/magasin tycker jag att det tillhör allmänt hyfs att låta dem ligga kvar i loungen så att andra gäster kan läsa vid senare tillfälle.

Därför att man ogillar mäniskor som tycker det är ok att stjäla oavsett i vilket sammanhang det sker. I slutänden blir vi alla drabbade på något sätt, indragningar, dyrare försäkringspremier osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen