Senaste nytt

Väntetid för att komma fram till SAS Amex voucher Eurobonusbokning?

Mikado

Medlem
Hängde på låset idag. Efter 2 h och 6 min kom jag fram till en agent som visserligen var otroligt trevlig men som inte hade fått någon utbildning vad det verkade. Hon kunde inte göra min hyfsat enkla bokning (avboka en resa, förlänga utgången voucher och boka ny resa) utan kopplade mig vidare till ”eurobonusavdelningen” där det var ytterligare minst 60 min kö. Då la jag på, hade inte tid att köa mer. Var är uppringningsfunktionen när man som mest behöver den…

Lite frustrerande, har köat totalt 11 timmar senaste veckan och det här var första gången jag kom fram över huvud taget. Och man märkte att agenten som svarade också var frustrerad och tyckte synd om mig, hon ville verkligen hjälpa men hade inte fått utbildning.

Får ta nya tag när strejken är över tror jag, och hoppas att det finns andra bra biljetter då.
 

Judas kiss

Medlem
Hängde på låset idag. Efter 2 h och 6 min kom jag fram till en agent som visserligen var otroligt trevlig men som inte hade fått någon utbildning vad det verkade. Hon kunde inte göra min hyfsat enkla bokning (avboka en resa, förlänga utgången voucher och boka ny resa) utan kopplade mig vidare till ”eurobonusavdelningen” där det var ytterligare minst 60 min kö. Då la jag på, hade inte tid att köa mer. Var är uppringningsfunktionen när man som mest behöver den…

Lite frustrerande, har köat totalt 11 timmar senaste veckan och det här var första gången jag kom fram över huvud taget. Och man märkte att agenten som svarade också var frustrerad och tyckte synd om mig, hon ville verkligen hjälpa men hade inte fått utbildning.

Får ta nya tag när strejken är över tror jag, och hoppas att det finns andra bra biljetter då.

Trist. Men du har nog rätt försöka ligga lågt och komma tillbaka sen när strejken är över.
 
Ringde strax efter 9, typ 1h30min minuter att komma fram och när agenten svarade la hon på just när jag svarade på 'tilltalet'. Jag dröjde någon sekund för att rycka åt mig mobilen, gissar att hon tyckte jag var seg (obs det var max 3 sekunder hon väntade) och gick vidare i kön.

:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
Ringde strax efter 9, typ 1h30min minuter att komma fram och när agenten svarade la hon på just när jag svarade på 'tilltalet'. Jag dröjde någon sekund för att rycka åt mig mobilen, gissar att hon tyckte jag var seg (obs det var max 3 sekunder hon väntade) och gick vidare i kön.

:mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Ringa upp direkt igen och fick vänta 1h35min för att sedan få hjälp av en mkt hjälpsam agent som fixade en ändring/ombokning (med utgången voucher). Sökte leg-för-leg. Samtalet höll på 45 minuter då en del bokningar (som vi båda såg) inte gick att genomföra och hon ringde för assistans två ggr.
 
Last edited:
Ringa upp direkt igen och fick vänta 1h35min för att sedan få hjälp av en mkt hjälpsam agent som fixade en ändring/ombokning (med utgången voucher). Sökte leg-för-leg. Samtalet höll på 45 minuter då en del bokningar (som vi båda såg) inte gick att genomföra och hon ringde för assistans två ggr.
Ja så är det tyvärr mer och mer att flygningar som syns i *A sökningen inte syns när man ev vill lägga på det på en redan befintlig bokning.
Börjar tyvärr se det mer och mer, samma som att Lufthansa syns i C men inte går att boka utan bara ECO

Det possetiva är att dert går betydligt snabbare att komma fram nu, 1,5 timme är en klar förbättring från en vecka sen
 

Isak21

Medlem
Idag blev ett äventyr:

- Jag valde först uppringningskö, blev helt plötsligt uppringd i 2 sekunder, hann inte svara givetvis.
- försök 2; omkopplad av agent tillbaka till kö, efter att hen började låtsas hjälpa mig (?)
- tredje försök, kommer fram till trevlig och hjälpsam agent; ska få min biljett ”re-issued”, enligt agenten är business-biljetterna paxade men ja ser dom fortf i sökningar (2 kvar), och förut har de kunnat ordna det direkt under samtal (???)

osäkra tider :) förstår ingenting
 
Toppen