Senaste nytt

Välja säte på SAS

Av ren slump upptäckte jag att 1C är inte valbart för barn (under 12) på A320 avgångar. Vet någon varför det kan vara så?

Jaså? Jag kunde nämligen vid bokning i oktober välja 1C åt min 2-åring på en A320 för ett flyg i december (men jag valde senare att flytta oss till rad 2 av nåt skäl som jag inte minns).

Nödutgång tror jag, man förväntas kunna hjälpa till från den platsen.

Då bör dom väl köra samma monolog för personen på 1C varje gång också?

Ja, just 1C sitter ju närmast nödutgång, det gör man inte på 1A, då är 2C närmre tex.

Barn under 12 räknas inte som infant så lär inte ha med det att göra.

Jag har infant bokat på 1D på mina flygningar, dock är 1C inte valbar, vet iofs inte om det är så att den är upptagen på alla 5 flighter jag är inbokad på under våren eller om den kanske blir valbar om jag tar bort min seating från 1D, inget jag riktigt orkar undersöka närmre.

Bara för datapunkt att rad 1 iaf gick att boka med infant och att det är en gångplats.

1770011749741.png

EDIT: Fick lite energi, gjorde ett gäng dummybokningar med infant, ingen flight jag kunde inte gick att boka 1C på.

Jaså? Jag kunde nämligen vid bokning i oktober välja 1C åt min 2-åring på en A320 för ett flyg i december (men jag valde senare att flytta oss till rad 2 av nåt skäl som jag inte minns).

Testade nu på en framtida bokning där 1A, 1C och 1D (men inte 1F) är lediga. Vare sig 1A eller 1C är valbara för 2-åringen [edit: barn, ej infant], däremot 1D.

Last edited:
Toppen