Senaste nytt

Välja säte på SAS

ZZZebra

Medlem
Är det bara jag som tappat möjligheten att välja säte på SAS-flygningar?

Har precis bokat men kan inte välja säte varken vid bokningstillfället eller när jag senare tar upp bokningen under "mina bokningar". Fungerade för någon vecka sedan men nu är det borta...

Är EBD och reser i SAS Plus, så borde ha den möjligheten tycker jag.

Det är något fel nu. Går inte att lägga till vid bokningstillfället heller.
Jodå,
Bokade en 241 igår.
Utresa i economy inga problem välja seating
Hemresa i plus, gick bara inte.
Är EBG.
Misstänker att det kan vara någon slags nytt SAS jantelag tänkande.
Vi som har EB status och reser i plus ska inte tro att vi är förmer.... eller?

Bumpar tråden med ett märkligt problem som jag aldrig stött på innan.

Har en en bokning CPH-JFK, EWR-CPH i business (I) nästa vecka där jag inte längre kan välja säte varken i appen eller på hemsidan. Gick utmärkt att välja vid bokning samt se/ändra fram till för några dagar sedan. Nu får jag bara felmeddelande "Sorry, unfortunately seat selection is not available for this booking". Får inte ens upp säteskartan. Är diamond och EB-nummer är inlagt i bokningen.

Ringde SAS för att kolla så att det inte var något fel på bokningen, men agenten kunde inte se något konstigt. Hon hävdade att hon inte kunde ändra platser utan att "avboka" befintligt val först. Ville inte riskera mer problem så vi gjorde ingen ändring.

Gjorde några testbokningar (både samma sträcka/datum samt lite andra alternativ) och får konsekvent upp sätesval för ekonomi och plus, men inte business. Mycket märkligt.

Någon som har stött på samma problem?

Gjorde en bokning för några timmar sedan. Kan inte heller se säteskartan längre…
IMG_1608.png

Bumpar tråden med ett märkligt problem som jag aldrig stött på innan.

Har en en bokning CPH-JFK, EWR-CPH i business (I) nästa vecka där jag inte längre kan välja säte varken i appen eller på hemsidan. Gick utmärkt att välja vid bokning samt se/ändra fram till för några dagar sedan. Nu får jag bara felmeddelande "Sorry, unfortunately seat selection is not available for this booking". Får inte ens upp säteskartan. Är diamond och EB-nummer är inlagt i bokningen.

Ringde SAS för att kolla så att det inte var något fel på bokningen, men agenten kunde inte se något konstigt. Hon hävdade att hon inte kunde ändra platser utan att "avboka" befintligt val först. Ville inte riskera mer problem så vi gjorde ingen ändring.

Gjorde några testbokningar (både samma sträcka/datum samt lite andra alternativ) och får konsekvent upp sätesval för ekonomi och plus, men inte business. Mycket märkligt.

Någon som har stött på samma problem?

• Sad
Reactions: LKR
Toppen